La Diputació renova el premi ‘Som Ceràmica’ per a seguir incentivant la innovació i la creació de nous productes que impulsen el creixement del sector

La Diputació renova el premi ‘Som Ceràmica’ per a seguir incentivant la innovació i la creació de nous productes que impulsen el creixement del sector
26 de Març de 2021

El president José Martí ha signat hui el conveni que possibilitarà la seua celebració, en la qual col·laboraran AICE, ATC i lSECV

La Diputació de Castelló continuarà aquest any incentivant la innovació en el camp de la ceràmica urbana amb el llançament d’una nova edició dels premis provincials ‘Som Ceràmica’. El president de la institució, José Martí, ha signat hui el conveni que garantirà per sisé any consecutiu la seua celebració. L’acord serà subscrit conjuntament amb l’Associació d’Investigació de les Indústries Ceràmiques (AICE), l’Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics (ATC) i la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre (SECV), les quals assumiran el paper d’assessorament tècnic i promoció dels premis. «Per a la Diputació de Castelló és imprescindible que els agents i les institucions clau del sector ceràmic participen en el disseny i creació d’aquest premi», ha asseverat Martí.

José Martí ha assegurat durant la signatura del conveni, a la que també ha assistit el nou president de la SECV, Alfredo González, que “és just que reconeguem l’esforç i la inversió que les nostres empreses realitzen a diari des dels seus departaments d’I+D+i per a presentar noves propostes d’ús urbà perquè, precisament, en això està la gran oportunitat de negoci i de futur per al nostre sector ceràmic».

Amb aquest conveni a tres bandes, totes les parts implicades es comprometen a llançar el concurs durant el segon semestre de l’any. El procés de selecció de la proposta guanyadora mantindrà el mateix esquema que en anys anteriors. Primer s’obrirà una convocatòria pública perquè les empreses presenten la seua peça candidata i posteriorment un jurat especialista farà selecció de la millor proposta.

El guardó no consta de cap assignació econòmica, però sí que es beneficiarà del reconeixement i la visibilització que tant la Diputació com la resta d’entitats involucrades li brindaran en trobades i fires internacionals de ceràmica. Així mateix, l’empresa reconeguda participarà amb protagonisme propi en un esdeveniment o jornada tècnica en què podran presentar davant representants municipals els seus productes i innovacions.

Per la seua part, el diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha garantit la continuïtat «durant molts anys» d’aquest premi per «estem en l’obligació d’incentivar la inversió en la nostra indústria perquè fent-ho estem llaurant un futur més pròsper per a Castelló». Per a Huguet «hem de perseguir ser més competitius i obrir-nos a nous mercats per a seguir creixent en oportunitats».

ROCERSA, GUANYADORA DE LA CINQUENA EDICIÓ

La sisena edició dels premis ‘Som Ceràmica’ arranca només unes setmanes després que es desvetllara el nom de l’empresa guanyadora de la cinquena edició. En aquesta ocasió, l’esperat guardó ha recaigut en l’empresa alcorina Rocersa, que s’ha alçat amb la victòria gràcies a una proposta per a integrar a les platges un nou concepte de plat de dutxa ceràmic molt més resistent a la corrosió i al pas del temps que els actuals fets amb formigó.