La Diputació reforça la tele-ajuda amb la incorporació de 10 nous professionals “perquè cap persona es quede desatesa durant l’emergència sanitària”

La Diputació reforça la tele-ajuda amb la incorporació de 10 nous professionals “perquè cap persona es quede desatesa durant l’emergència sanitària”
19 d'Abril de 2020

La vicepresidenta Patricia Puerta ha informat que s’han realitzat 1.700 telefonades a persones majors per a detectar les seues necessitats bàsiques i fer acompanyament contra la soledat

La Diputació de Castelló ha reforçat el servei gratuït de tele-ajuda amb la incorporació de 10 professionals d'educació social i psicologia provinents del Centre d'Acollida de Penyeta Roja, que se sumen al personal ja existent. L'objectiu marcat per l'àrea és el de detectar de la forma més àgil i ràpida les necessitats bàsiques de la gent gran i fer acompanyament contra la soledat.

La vicepresidenta i diputada de Benestar Social, Patricia Puerta, ha informat que “des de l’inici de l’emergència sanitària estem treballant perquè cap persona a la província es quede desatesa”. En el cas de la tele-ajuda, “ja portem més de 1.700 telefonades a persones majors o en situació de dependència, de les quals moltes viuen soles o en zones sense serveis a prop”.

Puerta ha explicat que “estem posant especialment l’accent en detectar si tot funciona bé o si necessiten medicació o aliments; i si és el cas, ràpidament ho notifiquem als serveis socials de la zona o del municipi”. Fins al moment, ha confirmat, “hem contactat amb tots els nostres usuaris que viuen en municipis menors de 10.000 habitants, perquè són els que tenen una major població envellida i menys recursos per a atendre les necessitats socials de la gent”. A partir d’ara es començarà amb els municipis majors de 10.000 habitants i, posteriorment, es reiniciarà de nou el seguiment a les localitats més xicotetes.

L’atenció psicològica també té un gran pes en les cridades. “Molts usuaris ens transmeten que feia dies o setmanes que no parlaven amb ningú, pel que els nostres psicòlegs estan oferint atenció individualitzada als usuaris que ho necessiten”.

Durant aquest temps, s’ha detectat un únic cas d’emergència en la demarcació de l’Alcora.

EL SERVEI DE TELE-AJUDA

L’àrea de Benestar Social ofereix el servei de tele-ajuda de forma totalment gratuïta a persones majors o en situació de dependència i consisteix en la instal·lació d’un transmissor d’alarma que l’usuari ha d’activar en cas d’emergència. És aquest aparell el que avisarà al mateix instant a familiars i veïns de que la persona sol·licitant necessita d’ajuda urgent.