La Diputació reedita l'èxit del seu curs de comunicació i màrqueting esportiu

La Diputació reedita l'èxit del seu curs de comunicació i màrqueting esportiu
22 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló ha reeditat l'èxit del seu Curs d'introducció a la comunicació i màrqueting esportiu pel que, al concloure aquesta mateixa setmana la seua cinquena edició, han passat ja 155 alumnes pertanyents a 92 clubs i associacions esportives de la província.

22 de novembre. La Diputació de Castelló ha reeditat l'èxit del seu Curs d'introducció a la comunicació i màrqueting esportiu pel que, al concloure aquesta mateixa setmana la seua cinquena edició, han passat ja 155 alumnes pertanyents a 92 clubs i associacions esportives de la província. Amb això, el Govern provincial consolida en la formació un dels pilars sobre els quals enriqueix la seua aposta turisticoesportiva 'Castelló escenari esportiu'.

El diputat provincial d'Esports, Luis Martínez, ha explicat que “la província de Castelló és un escenari esportiu privilegiat gràcies al seu clima, orografia i condicions naturals. En l'últim any ha acollit més de 300 proves esportives i suposa un impacte econòmic directe de més de 12 milions d'euros sent un vertader dinamitzador turístic, com estem aconseguint després de l'estratègia impulsada per Javier Moliner per a vincular esport i turisme. En aquest sentit, és fonamental que els organitzadors de les proves esportives que se celebren a la província amb el suport de la Diputació de Castelló, sàpien com promocionar i atraure participants i visitants a les distintes poblacions”.

Aquest curs de 25 hores lectives de duració ha estat dirigit acadèmicament per la consultora Sanahuja & Gimeno amb l'objectiu d'aportar eines i coneixement en un àmbit tan determinant en l'actualitat com la comunicació i el màrqueting. A més, aquesta edició s'ha focalitzat a servir com a punt de trobada entre clubs per a compartir experiències a partir de casos pràctics de l'esport castellonenc.

Una formació de 25 hores amb incidència en la gestió d'esdeveniments

Aquesta edició s'ha organitzat al voltant de tres blocs. La sessió inaugural va ser impartida per Hernán Sanz i Juan Antón de Sales, del Vila-real CF, on es va divulgar l'estratègia de comunicació i màrqueting del club “groguet” així com el seu programa “Endavant Vila-real CF”

En el segon bloc les perones assistents van tindre l'oportunitat de conéixer de primera mà les experiències de clubs, esdeveniments i esportistes locals que al llarg dels últims anys han anat evolucionant fins a convertir-se en referències dins del seu entorn immediat. És el cas de la marxa BTT per etapes Mediterranean Extrem, dels events de triatló d'Infinitri, de la ja internacional Penyagolosa Trails o el ciclista olímpic Sebastián Mora. Els seus representants van contar en primera persona les dificultats i les claus per a culminar amb èxit els seus esdeveniments.

En el tercer bloc del curs, es va aprofundir en la gestió de la comunicació i en la captació de patrocinis en les organitzacions i esdeveniments esportius. Una qüestió d'innegable actualitat que afecta permanentment qualsevol club o federació. Guillermo Sanahuja, director de projectes de Sanahuja & Gimeno, va analitzar com aconseguir el màxim rendiment d'una entitat esportiva i com aconseguir patrocinadors satisfets des d'un punt de vista pràctic, amb l'objecte que els propis clubs poden elaborar dossiers comercials i de patrocini que implementar al seu dia a dia.