El Govern provincial invita la Generalitat a col·laborar i invertir en iniciatives que afavoresquen l'impacte del turisme a Castelló
6 de març. La Diputació de Castelló ha programat més de 75 accions estratègiques per a promoció de l'oferta turística de la província, en les que invertirà més de cinc milions d'euros. Es tracta d'iniciatives patrocinades enguany pel Govern provincial en col·laboració amb l'empresariat turístic castellonenc, amb l'objectiu de beneficiar el sector turístic provincial, afavorir el creixement de les empreses, promoure la creació d'ocupació i dinamitzar l'activitat dels pobles castellonencs.
Després que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana haja declarat nul el Decret 26/2016 del 4 de març aprovat el Consell per a envair les competències de les diputacions en matèria de turisme, el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha instat la Generalitat “a col·laborar i invertir en les nombroses iniciatives gestades en el si de l'Administració provincial junt amb ajuntaments i agents privats, a l'hora d'incrementar l'impacte beneficiós que el turisme genera en el teixit econòmic, social i laboral de la nostra província”.
En aquesta línia, Martínez ha posat en valor “la cooperació i lleialtat institucional que impregnen nombrosos acords entre Diputació i Consell” com les eines necessàries per a, “atenent l'empresariat turístic castellonenc i de la seua mà, generar sense imposicions i sí amb acords el millor escenari perquè el turisme es convertesca en la indústria que porte més i millors oportunitats a la província”.
“És per això que volem establir ponts i que la Generalitat protegesca i potencie aquestes accions estratègiques que tenen moltes d'elles un recorregut que va més enllà del puntual per a traçar el millor full de ruta per al turisme provincial per mitjà d'iniciatives promocionals, campanyes de publicitat, l'organització d'esdeveniments o la presència en fires nacionals i internacionals”, ha explicat Martínez.
“Des del principi hem volgut que la Generalitat es convertesca en un aliat més perquè entre tots, sector públic i privat, treballem junts per un sector que és clau per a atraure riquesa i ocupació als nostres pobles. Quan hi ha lleialtat institucional i treballem, sense imposicions, per l'interés de tota la gent aconseguim construir el millor escenari per al creixement dels nostres pobles”, ha subratllat el vicepresident provincial.
Més de 5 milions d'euros al servei del turisme provincial
És per això que Martínez ha fet insistència en la magnitud “de l'aposta de la Diputació pel desenvolupament i impuls del sector turístic. El turisme s'ha convertit per mereixement propi en un eix estratègic de la nostra gestió. Apostar per ell és apostar per una font inesgotable d'oportunitats per a aquesta terra única i que tant ha d'oferir a qui la visita”.
Així, i dels més de 5 milions d'euros que la Diputació destinarà de forma directa enguany en clau turística, Martínez ha explicat que el pressupost de les 75 accions patrocinades per la Diputació i en les que “invitem la Generalitat no sols a col·laborar sinó a finançar i recolzar d'una forma decidida”, supera enguany els més de 4.511.000 euros.
Cal destacar, per exemple, que a través d'aquestes accions en què “sol·licitem la coordinació en matèria de dinamització turística”, es va a permetre destinar 320.000 euros a fer que la marca turística provincial 'Castelló Mediterrània' i 'Castelló Spain' estiga present en fins a 35 fires alhora que es duen a terme nombroses accions promocionals directes a tota Europa amb touroperadors, premsa especialitzada així com esdeveniments de streetmarketing o viatges de familiarització.
De la mateixa manera, la col·laboració de la Generalitat permetrà reforçar esdeveniments amb capacitat per a l'atracció de turisme com és el cas del reeixit programa impulsat per la Diputació 'Castelló Senior', el posicionament de Castelló com a terra de festivals o les ajudes en clau municipal que permeten mantindre obertes les oficines municipals d'informació turística, afavoreixen la creació de plans estratègics municipals i promocionen les festes d'interés turístic.