La Diputació conclou a Saragossa la promoció en fires nacionals abans de l'estiu

La Diputació conclou a Saragossa la promoció en fires nacionals abans de l'estiu
11 de Maig de 2018

La Diputació de Castelló participa des d'avui i durant tot el cap de setmana en el Saló Aragonés del Turisme ARATUR 2018 amb el què conclourà diumenge que ve la promoció turística en fires nacionals abans de l'estiu per tal d'atraure  a la província el màxim nombre de turistes durant els pròxims mesos.

11 de maig.La Diputació de Castelló participa des d'avui i durant tot el cap de setmana en el Saló Aragonés del Turisme ARATUR 2018 amb el què conclourà diumenge que ve la promoció turística en fires nacionals abans de l'estiu per tal d'atraure  a la província el màxim nombre de turistes durant els pròxims mesos. 

El vicepresident de la Diputació i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha posat en valor “aquesta fira com a gran aparador per a la població aragonesa que suposa per al nostre turisme un mercat a tindre molt en compte, especialment per a les destinacions castellonenques de costa, així que en aqueix sentit aprofitem totes les oportunitats d'aquest mercat per a aconseguir un estiu de rotund èxit turístic”. 

De la mateixa manera, el vicepresident ha assenyalat que “estem detectant a més com la província segueix posicionant-se com a destinació d'escapades de cap de setmana o de períodes curts durant tot l'any en aquest mercat, quelcom que contribueix a desestacionalitzar la nostra activitat i a continuar millorant els indicadors d'ocupació relacionats amb el turisme a la província”. 

Cal tindre en compte que el mercat aragonés va emetre en 2017 a la província prop de 110.000 turistes que van triar sobretot producte de costa i també turisme actiu (és un 6% del total de turistes que va rebre la província durant tot l'any). 

14 fires nacionals en 2018 per a impulsar el turisme de proximitat

Cal assenyalar que aquesta acció promocional forma part del Pla de màrqueting turístic de la Diputació consensuat tant amb l'empresariat com amb els municipis de la província i l'Agència Valenciana de Turisme i s'emmarca en l'esforç de la Diputació per continuar millorant l'arribada de turistes nacionals als municipis de la província. 

Tant és així que aquestes fires conclourà la preparació de la temporada estival en aquest tipus d'esdeveniments promocionals, sent un total de vuit en què ja ha participat la institució al nostre país dels 14 en els què concorrerà en l'àmbit nacional durant 2018.

“El 80% dels nostres visitants procedeixen del nostre país, i la major part d'ells ens tria per a disfrutar de les seues vacances d'estiu. A pesar que treballem per diversificar el nostre turisme i desestacionalitzar l'activitat durant tot l'any no podem donar l'esquena a aquesta realitat i treballem per aprofitar totes les oportunitats que ens obri ser una destinació preferent en aquests mercat”, ha indicat Martínez. 

En aqueix sentit, 2017 va suposar per a la província augments de turista nacional en pràcticament totes les procedències, destacant un augment del 11,84% els turistes madrilenys. Per la seua banda els procedents de la pròpia Comunitat Valenciana van augmentar un 4,48%, mentres que els procedents de Catalunya es van mantindre o van experimentar un lleuger descens menor a l'1%.