Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.
SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.

La Diputació afavoreix la conciliació de 140 famílies amb 'escoles matineres'

15 d'Octubre de 2017
La Diputació afavoreix la conciliació de 140 famílies amb 'escoles matineres'
La Diputació afavoreix ja la conciliació laboral i familiar d'un total de 140 famílies que es beneficien de les escoles matineres' que ha posat en marxa el Govern provincial en 10 col·legis de l'interior.

15 d'octubre. La Diputació afavoreix ja la conciliació laboral i familiar d'un total de 140 famílies que es beneficien de les escoles matineres' que ha posat en marxa el Govern provincial en 10 col·legis de l'interior. Aquesta iniciativa és una de les accions de la campanya Repoblem amb accions estratègiques de la Diputació contra la despoblació i l'envelliment a l'àmbit rural de la província.

La diputada d'Acció Social, Elena Vicente-Ruiz, s'ha mostrat satisfeta de “la bona acollida que està tenint aquesta iniciativa, perquè en a penes dues setmanes que porten en marxa ja són 140 famílies a qui estem ajudant a conciliar la seua vida laboral amb la familiar, i ho estem fent a municipis on fins ara aquest recurs no existia. És una invitació més per part de la Diputació per tal que la gent es quede als pobles perquè treballem per igualar les seues oportunitats que té qualsevol família als municipis més poblats de Castelló”.

Cal recordar que és la primera vegada que la Diputació posa en marxa aquest servei després de les peticions realitzades a la diputada en les reunions que manté amb les alcaldies de l'interior per a anar avaluant el funcionament de les accions empreses amb el programa Repoblem.

La diputada ha recalcat que “cal tindre en compte que es tracta de centres educatius de municipis de menys de 10.000 habitants a qui a més en alguns casos assisteixen alumnes de distints pobles, amb la qual cosa el benefici per a les famílies és inclús major”.  

Així, l'objectiu d'aquest pla d'ajudes és finançar part del cost de l'ampliació dels horaris en els centres educatius perquè els pares i mares puguen conciliar la vida familiar i laboral. Aquesta ampliació de l'horari lectiu és sobretot matinal, de 7.30 a 9 hores, perquè els pares i mares puguen deixar els seus fills i filles en el col·legi abans d'anar a treballar, encara que l'horari també es pot ampliar a altres horaris.  

Cal recordar que els centres beneficiaris d'aquestes ajudes són de Sant Mateu, Benlloch, Traiguera, Vilafamés, San Rafael del Río, Canet lo Roig, Cervera, les Useres, Atzaneta i Sant Jordi.  

Servei de qualitat: grups xicotets i horari flexible

La Diputació de Castelló ha tingut en compte les distintes condicions per a facilitar al màxim el servei als pares i mares d'alumnes i garantir que es tracta d'una atenció de qualitat. Així, la jornada laboral setmanal del personal adscrit a l'escola matinera contractat amb càrrec a la subvenció econòmica de la Diputació serà de deu hores, de les què almenys set hores i trenta minuts es dedicaran, en jornada lectiva, a l'atenció directa de l'alumnat, en horari comprés entre les 7.30 hores i les 9.00 hores.

Opcionalment, l'AMPA podrà disposar, amb càrrec a la seua pròpia aportació econòmica, l'ampliació de l'horari de prestació de serveis complementaris equivalents als propis de l'escola matinera, en horari vespertí extraescolar, amb la consegüent variació de la modalitat contractual anteriorment referida per al personal adscrit al servei.

Respecte d'això, la diputada ha explicat que “també s'han fixat unes ràtios màximes d'alumne/monitor per a garantir una òptima prestació del servei així com una adequada atenció a l'alumnat assistent. La ràtio màxima recomanada serà d'un màxim de 15 menors d'entre 3 i 5 anys per grup, i un màxim de 20 menors d'entre 6 i 14 anys per grup”.