impuls al turisme gastronòmic amb la VI Fira de la Tomata de Penjar de Alcalà

impuls al turisme gastronòmic amb la VI Fira de la Tomata de Penjar de Alcalà
13 d'Octubre de 2018

La Diputació de Castelló impulsa el turisme gastronòmic a la província a través d'una ja consolidada VI Fira de la Tomata de Penjar d'Alcalà de Xivert. I és que és una línia estratègica del Govern provincial promoure la posada en valor i el coneixement de la qualitat dels productes autòctons a través de la marca 'Castelló Ruta de Sabor' en què es troba aquest producte emblemàtic de la zona.

13 d'octubre de 2018. La Diputació de Castelló impulsa el turisme gastronòmic a la província a través d'una ja consolidada VI Fira de la Tomata de Penjar d'Alcalà de Xivert. I és que és una línia estratègica del Govern provincial promoure la posada en valor i el coneixement de la qualitat dels productes autòctons a través de la marca 'Castelló Ruta de Sabor' en què es troba aquest producte emblemàtic de la zona.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha participat avui en aquesta cita referent per a la gastronomia provincial, en la què ha assegurat que “des del Govern provincial treballem per convertir el sector agroalimentari i el turístic en generadors de riquesa i oportunitats de present i futur per a la nostra terra”.

En aqueix sentit, referint-se a la tomaca d'Alcalà, Moliner ha destacat que “no sols heu aconseguit posar en valor aquest producte per a obrir noves oportunitats en el sector agrícola, sinó que heu estat capaços de crear una experiència única per al visitant a través d'iniciatives com aquesta fira. Jornades gastronòmiques o innovant en productes derivats de la tomata de penjar”.

Cal tindre en compte que la fira la conformen fins a 60 estands diferents entre els què es pot contemplar tallers d'antics oficis, artesania diversa i, sobretot, gastronomia. Els productes de Castelló Ruta de Sabor acompanyen la gastronomia local, representada per les pastes i coques tradicionals d'Alcalà de Xivert. No obstant això, la tomata de penjar d'Alcalà de Xivert torna a ser la gran protagonista amb cinc grans estands al llarg de tot la fira, on els assistents poden degustar i adquirir aquest producte amb Marca de Qualitat de la Comunitat Valenciana.

Gran representació de productes Castelló Ruta de Sabor

La marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor que impulsa la Diputació està tenint en aquesta fira una gran representació en els estands, amb l'Associació de Productors i Comercialitzadors de la Tomata de Penjar d'Alcalà de Xivert, cerveses artesanes, olis d'oliva, cellers de vi, formatges, licors i torrons.


A més, el Restaurant l'Illa d'Alcossebre, adscrit recentment al producte turístic de Castelló Ruta de Sabor participa amb un menú gastronòmic que s'ofereix dins del programa i amb una exhibició de showcooking en directe. Els visitants també poden disfrutar dels menús amb tomata de penjar que ofereixen 5 restaurants d'Alcalà de Xivert i 8 restaurants d'Alcossebre. Entre les notes curioses, avui s'ha presentat "Latípica 2 de Capicorb", la primera cervesa artesanal elaborada amb tomata de penjar d'Alcalà de Xivert i producte de Castelló Ruta de Sabor.

Paquetitzar experiències turístiques vinculades a la gastronomia

La Fira de la Tomata de Penjar d'Alcalà de Xivert és un bon exemple de com la creació del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor suposa, per primera vegada a més a la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d'experiències turístiques vinculades a la gastronomia.

Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.