Diputació revoluciona la forma de comunicar-se amb la ciutadania

Diputació revoluciona la forma de comunicar-se amb la ciutadania
25 de Febrer de 2019

La Diputación de Castellón 'revoluciona' la forma de comunicarse con los ciudadanos en su compromiso por ser cada día más eficaz, eficiente y útil con un pionero asistente, el 'Siri provincial' denominado 'DipcasBot', creado con inteligencia artificial

25 de febrer de 2019. La Diputació de Castelló 'revoluciona' la forma de comunicar-se amb la ciutadania en el seu compromís per ser cada dia més eficaç, eficient i útil amb un pioner assistent, el 'Siri provincial' denominat 'DipcasBot', creat amb intel·ligència artificial. El president Moliner ha presentat aquesta pionera iniciativa amb què ha tornat a posicionar la província de Castelló en l'elit de la innovació pública per ser la primera Diputació espanyola amb aquest innovador sistema que simula una conversació i atén de forma àgil qualsevol petició els 365 dies de l'any i les 24 hores del dia establint-se com un canal de comunicació directa amb la ciutadania.

“Activem ja aquest canal amb què canviem en la resposta a la ciutadania el 'torne vosté demà' per un 'sí, ara mateix'. L'objectiu és doble: per un costat obrir noves vies per a dialogar i informar de forma fàcil i ràpida la gent de Castelló. I, d'un altre, aprendre sobre què volen saber les persones per a oferir-ho de forma més accessible i àgil. I així, entre tothom, millorar aquesta administració i fer-la més eficient i útil”.

D'aqueixa manera, avui mateix s'ha activat ja aquesta innovadora eina que ha realitzat l'empresa castellonenca Cuatrochenta. Si qualsevol usuari busca DipcasBot en Telegram ja pot començar a chatear amb l'assistent i sol·licitar-li qualsevol informació i procediment i obtindre una resposta en temps real.

“Som la primera Diputació, la primera administració pública a la província i una de les primeres a Espanya a incorporar aquesta tecnologia com a canal de comunicació amb la ciutadania. Innovar per a sumar valor al territori és la premissa que ens acompanya cada dia i que mou el nostre inconformisme, perquè sempre es pot millorar”, ha assenyalat el president.

En aquesta primera fase de desenvolupament, a la què s'aniran incorporant funcions de forma gradual, la ciutadania pot consultar en directe informació útil com ara farmàcies de guàrdia, la previsió meteorològica, els centres mèdics de la província, la Xarxa d'Unitats Respira de la Diputació, l'agenda provincial d'esdeveniments o accedir a les principals instàncies de la institució provincial.

En l'explicació de com utilitzar DipcasBot, Santiago Gimeno, sociodirector de l'empresa castellonenca CuatroOchenta, ha assegurat que “a través d'aquesta eina, la Diputació no sols informa sinó que incorpora la gestió administrativa i ho fa donant una resposta en temps real. Un altre dels punts forts d'aquest sistema és que a través de bases de dades semàntiques el propi sistema 'aprén' amb la qual cosa anirà millorant i enriquint les seues respostes. Avui obrim aquesta finestra que s'anirà ampliant i millorant conforme la gent la utilitze”.

Cal assenyalar a més que el DipcasBot arriba la setmana en què el món mira a Espanya com a epicentre de la innovació amb la celebració del Mobile World Congress a Barcelona, on el president anirà de la mà de les empreses castellonenques per a donar suport el cluster tecnològic provincial.

Una trajectòria reconeguda a nivell nacional

L'aposta de la Diputació de Castelló per una contínua modernització a través de criteris d'innovació pública i transparència l'ha portada a ser reconeguda ja en diverses ocasions, la més recent aquesta mateixa setmana amb la nominació als premis del IX Congrés Nacional d'Innovació i Serveis Públics CNIS 2019 en la categoria de la millor solució corporativa d'adequació de la nova Llei de protecció de dades personals i garantia de drets digitals i la del millor innovador públic. Es tracta d'un reconeixement a l'esforç de la Diputació per introduir en el seu funcionament diari la millor aplicació d'aquesta normativa a favor dels ajuntaments i ciutadania de la província.

Una Diputació més útil

La presentació d'aquesta pionera eina confirma el treball del Govern provincial per convertir la Diputació en una administració tecnològica i digital referent a Espanya, de cara a oferir el millor servei a tota la ciutadania i ajuntaments de la província, en el seu compromís amb el retre comptes.

Amb això, el DipcasBot se suma a altres fites de la Diputació en matèria d'innovació pública i transparència com van ser al seu dia el Portal de Transparència, la nova pàgina web, l'activació dels canals de xarxes socials de la Diputació, eines de localització geogràfica disponibles en la web, l'arxiu digital, o la seu electrònica. Un treball que li ha permés liderar els nivells de transparència entre les diputacions de tota Espanya, però a més i sobretot reduir temps de resposta a la ciutadania i ajuntaments, agilitzar la seua actuació al màxim i dotar de total transparència la seua actuació diària, donant compte de cada euro que gestiona.

“Aquesta ha estat la nostra gran aposta per a millorar la transparència davant la ciutadania, ser totalment transparent i oferir el millor servei públic. Perquè només així, intentant ser el més útils possible a la societat, podem recuperar la seua confiança”, ha conclòs Moliner.