Diputació promociona la província com referent turístic esportiu

Diputació promociona la província com referent turístic esportiu
23 de Gener de 2019

La Diputació de Castelló promociona en FITUR la província com referent turístic i esportiu amb el millor ciclisme internacional a través de dues competicions de la talla de la Mediterranean EPIC by Gaes i La Vuelta Ciclista a España

23 de gener de 2019. La Diputació de Castelló promociona en FITUR la província com referent turístic i esportiu amb el millor ciclisme internacional a través de dues competicions de la talla de la Mediterranean EPIC by Gaes i La Vuelta Ciclista a España. El president de la Diputació, Javier Moliner, ha presentat en aquesta primera jornada de FITUR com a gran focus del turisme mundial la província com el millor escenari esportiu internacional per a la pràctica esportiva durant tot l'any, focalitzant en aquests dos esdeveniments de primera línia la gran promoció de 'Castelló Escenari Esportiu', la gran aposta de la Diputació per dinamitzar els pobles de Castelló mantenint l'esport com a element vertebrador de noves oportunitats.

“Hem cregut en l'esport no sols com una senya d'identitat de la província sinó com una oportunitat perquè molta gent conega la nostra província. I enguany dobleguem l'aposta, si fins ara havíem aconseguit promocionar en milions de llars els atractius i experiències que ofereix aquesta terra única a través d'una prova de màxima repercussió internacional com La Vuelta a España, l'any passat vam donar la benvinguda a #CSEscenariEsportiu a una de les principals proves del circuit mundial de BTT com és Mediterranean EPIC”.

És per això que Moliner ha assegurat que “Vuelta i EPIC portaran a Castelló el major espectacle ciclista, tant per nivell competitiu com per tota l'experiència que acompanya aquestes dues proves i que milers de visitants gaudiran 'in situ' i uns quants milions per la televisió: paisatge, emoció, patrimoni, platges, muntanyes, gastronomia, història... tots els valors que defineixen a Castelló i dels quals ens sentim orgullosos”.

Ha estat precisament el director de la Vuelta, Javier Guillén, el qual ha emfatitzat el potencial turístic esportiu de la província de Castelló, “que es visualitzarà perfectament en les dues etapes amb què recorrerem la província. Dues etapes molt interessants que ens permetran descobrir Castelló de l'interior que invitaran al cicloturisme en tota la seua extensió, amb un final èpic com és el del Mas de la Costa, amb la novetat d'una arribada en alt en Ares del Maestrat i partint a més d'una terra molt ciclista com és Onda on serà molt especial poder retre homenatge a la família Cabedo, especialment al nostre company ciclista mort Víctor Cabedo. Així que crec que aquest escenari esportiu es va a convertir en l'escenari ciclista per excel·lència”.

Cal assenyalar que La Vuelta recorrerà la província en dues etapes que tindran lloc els dies 29 i 30 d'agost. La Mediterranean Epic by Gaes tindrà lloc en quatre etapes, del 14 al 17 de febrer.

Dues grans marques que sumen valor a la província Castelló

En la seua intervenció, el president Moliner ha insistit en el valor que sumen a la província de Castelló les dues grans marques de l'esport internacional com són la consolidada Vuelta a España com un dels esdeveniments esportius de més transcendència dels realitzats al nostre país, i la Mediterranean Epic com una de les competicions amb major perspectiva de l'esport de muntanya en el circuit BTT més prestigiós del món.

“Quan un té un objectiu ambiciós, com és posicionar Castelló com referent internacional en esport i turisme, és necessari rodejar-se dels millors en l'equip. I, sens dubte, Volta i Mediterranean EPIC són dues grans marques que sumen valor a Castelló i Castelló els dóna el màxim valor. Tots guanyem en aquest projecte vertebrador, uns per la major promoció que ha viscut la província com a producte únic, i altres perquè pocs territoris poden garantir un espectacle com aquest”.

5.000 visitants i dos milions d'euros d'impacte econòmic

Però a més d'aportar un gran valor a la marca turística de la província, Moliner ha assenyalat que aquestes dues importants competicions tindran un impacte econòmic directe de dos milions d'euros als municipis de la província.

“Parlem de més de 5.000 visitants que sumen les dues proves entre esportistes, equips, periodistes, aficionats... amb una estimació de dos milions d'euros d'impacte econòmic en total a sumar l'impacte publicitari de la nostra terra a 190 països. Castelló ho té tot, i tant al febrer com al setembre el món tindrà l'oportunitat de comprovar-ho en directe o des del seu televisor”.

Unes competicions que mostraran al món l'enorme patrimoni natural i cultural que embolcalla una terra banyada per la mar Mediterrània amb un excel·lent clima que invita a la pràctica de l'esport durant tot l'any.

“Perquè aquestes dues proves ens regalaran el millor ciclisme al seu pas per l'infern del Mas de la Costa, el final a Ares o per les sengles d'Orpesa enfront de la mar, però també ens mostraran castells templers, muntanyes místiques, emotives tradicions, festivals d'ensomni, una ruta de sabor des de la trufa al marisc i des de la carxofa a la clemenules. Som una terra hospitalària i amable, de gent lluitadora disposada a ajudar perquè Castelló no siga una destinació més, sinó un món de sensacions. Vuelta i EPIC són la nostra millor oportunitat per a mostrar al món el que som i del que ens sentim orgullosos”.

Castelló Escenari Esportiu, més de 300 competicions tot l'any

La Diputació de Castelló consolidará enguany el calendari esportiu més ambiciós d'Espanya amb un total de 308 competicions ja confirmades a tota la província a través del seu projecte 'Castelló Escenari Esportiu'. Amb això, el Govern provincial aspira a concloure aquest acabat d'iniciar any amb una prova per dia per a arribar a la més ambiciosa dinamització econòmica i turística dels municipis amb l'esport com a eix vertebrador que supere l'impacte econòmic de 20 milions d'euros als pobles castellonencs.

Un foment de l'esport a la província que es tradueix en 2,9 milions d'euros directes tant a clubs, esportistes, esdeveniments esportius, centres educatius i modalitats d'esport autòcton.