Diputació preveu una ocupació turística aquest pont del 80% a l'interior

Diputació preveu una ocupació turística aquest pont del 80% a l'interior
31 d'Octubre de 2018

La Diputació de Castelló preveu una ocupació turística del 80% a l'interior on en algunes zones s'arriba al 90% i del 70% dels establiments oberts a la costa per al pròxim pont de Tots Sants i d'acord al mostreig telefònic realitzat pel personal tècnic del Patronat Provincial de Turisme entre l'empresariat provincial.

31 d'octubre de 2018. La Diputació de Castelló preveu una ocupació turística del 80% a l'interior on en algunes zones s'arriba al 90% i del 70% dels establiments oberts a la costa per al pròxim pont de Tots Sants i d'acord al mostreig telefònic realitzat pel personal tècnic del Patronat Provincial de Turisme entre l'empresariat provincial. El Govern provincial no sols contribuirà a dinamitzar l'activitat dels municipis impulsant més d'una desena d'importants accions principalment jornades gastronòmiques, fires agroalimentàries de posada en valor de la gastronomia i iniciatives culturals, sinó que a més participarà en dues importants fires turístiques, com són la Fira de Tots Sants de Cocentaina i la Fira Expotural Madrid, ambdues de l'1 al 4 de novembre.

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “una vegada conclòs l'estiu treballem de la mà del sector i dels municipis per mantindre l'activitat en un sector del què depenen milers de llocs de treball a la nostra província. Mantindre l'activitat als pobles durant aquestes dates significa donar arguments perquè ens visiten més persones i la seua estada a la nostra província quede repleta d'experiències turístiques com estem propiciant amb la gastronomia, amb la posada en valor del nostre patrimoni natural i cultural, i amb l'esport”.

En aqueix sentit, Martínez ha explicat que “d'ací que estiguem treballant en promoció de proximitat, en el foment d'esdeveniments esportius, en les activitats culturals i jornades gastronòmiques, i amb el programa Castelló Sènior. L'objectiu final és la desestacionalització per a mantindre una oferta turística important durant més temps i amb això més llocs de treball estables als nostres pobles”.

No obstant això, el vicepresident ha recordat que “no abaixem la guàrdia quant a la promoció turística, i aquest pont serà molt ben aprofitat en aqueix sentit de donar a conéixer la nostra destinació a més públic nacional. Així, a partir de demà estarem tant a Cocentaina com en la fira Expotural de Madrid. En el cas de Cocentaina és una de les fires de proximitat que més públic atrau, el mercat de la pròpia Comunitat Valenciana és fonamental per a nosaltres, i el reforcem. I en el cas de la fira de Madrid és una fira de turisme rural, de naturalesa i interior per a posicionar l'oferta de turisme d'interior de la província en un dels principals mercats nacionals com és Madrid”.

L'interior, la destinació més triat durant aquestes dates

Quant al perfil del turista, predomina el turisme nacional i familiar, que tria tradicionalment l'interior durant aquestes dates coincidint amb la baixada de temperatures, encara que s'està detectant també una certa tendència per la costa de la província en aquestes dates.