Diputació preveu un augment d'ocupació a l'interior la segona quinzena d'agost

Diputació preveu un augment d'ocupació a l'interior la segona quinzena d'agost
15 d'Agost de 2018

La Diputació de Castelló preveu un augment de l'ocupació dels hotels de l'interior la segona quinzena d'agost respecte a l'any passat. Tant és així que l'empresariat hoteler arribarà fins a un 85% d'ocupació de les seues habitacions a l'interior de la província gràcies, principalment, a l'espenta del turisme de proximitat, especialment de la Comunitat Valenciana.

15 d'agost de 2018. La Diputació de Castelló preveu un augment de l'ocupació dels hotels de l'interior la segona quinzena d'agost respecte a l'any passat. Tant és així que l'empresariat hoteler arribarà fins a un 85% d'ocupació de les seues habitacions a l'interior de la província gràcies, principalment, a l'espenta del turisme de proximitat, especialment de la Comunitat Valenciana.

D'acord amb l'enquesta que realitza el Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló, els establiments de la província preveuen també una ocupació del 90% en els hotels de costa, xifres semblants a les dues últimes setmanes d'agost de l'any passat. De complir-se les previsions del sector, la província registraria un estiu turístic semblant al de 2017, quan va obtindre registres històrics de visitants i ocupacions.

Els principals mercats emissors en el cas dels hotels de costa són Madrid, Catalunya, Aragó i País Basc, destacant els residents de la mateixa Comunitat Valenciana com principal mercat emissor per a l'interior de la província de Castelló. Açò és conseqüència, en gran manera, “gràcies a les campanyes de promoció que està fent el Govern provincial per a potenciar el turisme de proximitat”, ha assegurat, el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez.

A més, ha explicat que “de complir-se els pronòstics, estaríem davant d'un dels millors estius dels últims anys. Ja 2017 va ser molt bo, i durant aquest mes d'agost la previsió és d'arribar a igualar-ho, així que les sensacions són molt bones”.

Cal recordar que aquesta segona quinzena d'agost Morella viurà un Sexenni que es preveu com a gran llançadora turística d'aquestes dates. “Esdeveniments culturals com el Sexenni són el reclam perfecte per a augmentar aqueixa afluència de visitants. Estem convençuts que tindrà un comportament espectacular per a la zona dels Ports i així ho estem impulsant també des de la Diputació perquè revertesca en el major benefici per a l'economia provincial”.

Fer del 2018 l'any del turisme a Castelló

El Govern provincial ha centrat en la millora turística de la província l'eix vertebrador de les seues actuacions en les distintes àrees, contemplant aquest sector com una de les principals fonts d'ocupació i de riquesa present i futura per als pobles de la província de Castelló.

Així es reflecteix en la inversió històrica que la Diputació destina al turisme en 2018, amb un pressupost rècord de 5.384.600. Amb això, el Govern provincial plasma en els seus comptes aqueixa prioritat estratègica marcada pel president Moliner pel turisme com a motor econòmic i de desenrotllament dels municipis de la província, ja que des de 2012 a 2018 ha incrementat el seu pressupost en un 141%.

Generar millor oferta complementària amb #L'estiudelateuaVida

La Diputació ha ajudat els municipis i sector turístic de la província a elevar les previsions d'ocupació turística del mes d'agost amb una ambiciosa programació d'oferta complementària que comprén fins a un centenar d'esdeveniments culturals, esportius i musicals. I és que la campanya del Govern provincial 'L'estiu de la teua vida' està vertebrant durant aquestes dates desenes d'activitats que contribueixen a dinamitzar al màxim els municipis de la província. Això, unit a l'intens treball promocional que ha dut a terme la Diputació durant els mesos previs a la temporada estival, contribuirà a fer d'aquest mes de juliol un dels millors per al turisme castellonenc dels últims anys.

“Mai havíem pogut destinar tants recursos al turisme com enguany i això contribueix a millorar el comportament turístic a la nostra província. Hem articulat un ambiciós programa d'activitats que junt amb la posada en valor del nostre patrimoni natural i cultural revertirà en millor comportament turístic i consolidarà les ja positives xifres d'ocupació turística als nostres pobles”.

Les activitats s'han dissenyat pensant en tots els públics, amb una programació de qualitat i diversa amb una vintena d'actuacions culturals entre les que destaca el Festival de Teatre Clàssic de Peníscola, amb companyies i actors de primer nivell nacional; les actuacions de Xarxa Teatre dins de la campanya Impuls a la cultura tradicional, les visites teatralitzades nocturnes al Castell del Papa Luna o la Campanya de Teatre per a Majors.

En música, i acompanyant a #Csterradefestivals, el Dolç Festival, les Trobades de Bandes, o la Música Barroca en Esglésies Monumentals. O per exemple els parcs infantils o els més de 70 passes de cinema d'estiu als municipis menors de 1.000 habitants.