90.750 per a promocionar la província amb el Rototom

90.750 per a promocionar la província amb el Rototom
14 d'Agost de 2017

L'oferta turística provincial arriba a milions de persones de tot el món gràcies a l'expansió internacional del festival reggae

14 d'agost. La Diputació de Castelló està rematant aquesta setmana la seua intensa agenda de promoció turística de la província a través dels macrofestivals musicals. De fet, hi ha invertit 90.750 euros per a arribar a milions de turistes potencials de tot el món gràcies a la col·laboració amb el Rototom Sunsplah que aquestos dies s'està celebrant a Benicàssim.

El festival de música reggae, que inclou desenes d'activitats complementàries a l'oferta musical, completa la intensa i completa oferta de macrofestivals a la província de Castelló, que va començar en Setmana Santa amb la primera edició del SAN SAN a Benicàssim, que va donar pas a l'explosió d'aquest estiu, iniciada amb el FIB, continuada amb l'Arenal Sound i que des de dissabte passat fins a diumenge que ve 20 d'agost rematarà el Rototom.

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “convertir la província de Castelló en terra de festivals ens ha ajudat a promocionar tant la marca Castelló com l'oferta turística de tots els municipis i les empreses del sector. Però, a més, hem pogut ajudar a generar molts llocs de treball a tota la província, que és el realment important”.

I és que cal tindre en compte que fins a 95 països estaran representats en Rototom Sunsplash. Segons dades de la pròpia organització, menys de la meitat dels assistents són espanyols, ja que el 55% procedeix de països de tot el món, especialment europeus. Així, hi ha un 19% del públic procedent de França, un 8% és anglès, hi ha un 7% d'italià i un altre tant d'alemany', mentre que suïssos, belgues, holandesos, suecs i la resta ja tenen una menor incidència. No obstant això, han arribat turistes procedents de països tan variats com ara Sierra Leone, Puerto Rico, Perú, Nigèria, Nicaragua, Malàisia, Corea, l'Índia, Xina, Azerbaján, Mèxic, Nova Caledònia, el Japó, Costa Rica, les Illes Caiman, Moçambic, Rússia o els Estats Units, entre altres.

Com assegurava el mateix Filippo Giunta, promotor del Rototom Sunsplash, “els festivals són esdeveniments molt difícils d'organitzar per a fer-ho bé i donar qualitat s'exigeix una gran inversió en organització i promoció. Precisament, nosaltres hem promocionat enguany tant el Rototom com la província com a destinació turística a Nova York i Bogotà, així com a quasi tota Europa, arribant inclús a Hèlsinki”.

Més de 700.000 espectadors en els macrofestivals de la província

La Diputació de Castelló ha mantingut aquest estiu una intensa agenda promocional de tota la província vinculada als macrofestivals. Aquesta acció turística s'engloba dins la important aposta del president Javier Moliner perquè els festivals siguen la principal eina per a consolidar les més de 700.000 persones que gaudiran enguany en els recintes de concerts dels grans festivals de la província. L'objectiu és que “una vegada que han conegut la província gràcies a la música, repetesquen visita durant la resta de l'any”, ha assegurat Andrés Martínez, vicepresident i diputat responsable de Turisme.

És per això que el vicepresident de Turisme de la Diputació ha posat en valor la línia d'ajudes aprovada pel Govern provincial per un total de 400.000 euros per a enfortir els quatre grans festivals que se celebren al llarg de l'any. Cal recordar que el repartiment entre els macroesdeveniments musicals adjudicataris dels contractes de patrocini són els següents: Arenal Sound (139.150 euros), FIB (121.000 euros), Rototom Sunsplash (90.750 euros) i SanSan Festival (47.795 euros).

“Hem treballat intensament perquè la província de Castelló es convertira en la capital europea de la música durant tot l'estiu i estic convençut que ho hem aconseguit”, ha assenyalat Martínez. El vicepresident del Govern provincial ha destacat que “tenim les infraestructures, l'oferta hotelera, la capacitat organitzativa i el tarannà hospitalari de la gent d'ací. Per això no és casual que any rere any la nostra província lidere l'oferta de festivals a tota Europa”.

Les xifres avalen l'aposta de la Diputació per a potenciar Castelló com a terra de festivals, ja que per a 2017, els organitzadors esperaven més de 710.000 espectadors, tal com s'ha anat confirmant després, que generen uns ingressos d'uns 60 milions d'euros en el teixit empresarial i la creació de més de 2.000 llocs de treball.

Una província pionera en l'organització de festivals

Precisament, des de 1995 la província de Castelló és pionera en el turisme de festivals, amb el primer FIB que va reunir uns centenars de persones a Benicàssim. L'experiència, l'esforç de l'empresariat turístic i el compromís ferm de les administracions per impulsar aquestos esdeveniments han fet que, dues dècades després, Castelló es consolide com a terra de festivals.

Andrés Martínez ha incidit que “aquest és el resultat de molts anys de treball en col·laboració amb l'empresariat castellonenc i els promotors dels festivals. Entre tots hem fet de Castelló l'escenari més atractiu i competitiu per als grans esdeveniments musicals”. De fet, el Govern provincial, a més de destinar 400.000 euros per a fer més grans els quatre macrofestivals, també inverteix un milió d'euros en la promoció del turisme de festivals tant a nivell nacional, com a tota Europa.