34 municipis amb informadors turístics gràcies a la Diputació

34 municipis amb informadors turístics gràcies a la Diputació
14 d'Agost de 2018

Fins a 34 municipis de tota la província estan a ple rendiment i disposen de personal d'informació turística per a atendre les seues visites en els dies més intensos de la campanya estival gràcies a la Diputació de Castelló. Gràcies a la línia d'ajudes perquè els ajuntaments puguen disposar de guies, es multipliquen les oportunitats turístiques no sols a l'estiu, sinó durant tot l'any en molts casos.

14 d'agost de 2018. Fins a 34 municipis de tota la província estan a ple rendiment i disposen de personal d'informació turística per a atendre les seues visites en els dies més intensos de la campanya estival gràcies a la Diputació de Castelló. Gràcies a la línia d'ajudes perquè els ajuntaments puguen disposar de guies, es multipliquen les oportunitats turístiques no sols a l'estiu, sinó durant tot l'any en molts casos.

Per a això, el Patronat Provincial de Turisme ha distribuït una línia de subvencions de 208.541,39 euros perquè contracten aquest personal turístic. 34 ajuntaments, que enguany ha ascendit a 34 pobles enfront dels 30 de l'any passat. Aquestes subvencions suposen entre el 50% i el 95% de la despesa dels diferents municipis i estan destinades a ajuntaments integrats en la Xarxa Tourist Info.

El vicepresident responsable de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “la Diputació de Castelló aposta per dotar els ajuntaments de recursos turístics perquè puguen oferir un servei de qualitat a les visites”.

Martínez ha posat en valor aquestes ajudes, amb les què “facilitem un recurs fonamental per als ajuntaments, ja que amb aquests professionals millorem l'atenció a les visites, generem producte turístic i creem ocupació en el sector, amb la contractació de persones formades que mantenen la seua activitat durant tot l'any”.

En aqueix sentit, Martínez ha explicat la “important labor que compleix aquest personal d'informació turística, que atén les visites quan es desplacen al municipi, però que, a més, estan realitzant una labor de promoció en canals digitals com les xarxes socials que visibilitza els tresors turístics dels nostres pobles”.

Entre les labors dels informadors turístics es troben atendre les visites en l'oficina de turisme, realitzar visites guiades pels museus i atractius del poble, promocionar l'oferta turística en altres destinacions i en xarxes socials o coordinar accions i esdeveniments durant tot l'any que servesquen com a reclam turístic i cultural.

Nous llocs de treball

Cal tindre en compte que junt amb la millora de l'atenció al turisme, la creació d'ocupació és l'objectiu clau d'aquesta iniciativa del Govern provincial, també d'acord amb el seu objectiu de consolidar població als pobles més xicotets de la província.

En aquest sentit, la Diputació de Castelló és l'única institució que té una línia d'ajudes perquè aquests municipis puguen millorar les seues oportunitats de dinamització turística. “Crear un lloc de treball sempre és important, però, a més, en el cas d'un poble xicotet pot ajudar a fer que una família es plantege quedar-se a viure durant tot l'any. I això és el que volem, pobles amb gent i serveis els 365 dies de l'any, ajudar-los a generar aqueixes oportunitats per a frenar la tendència migratòria de població de l'entorn rural a l'urbà de la província", ha dit el vicepresident de la Diputació.

Els 34 municipis que compten enguany amb personal d'informació turística de la Diputació són Albocàsser, Alcalà de Xivert, Almenara, Ares del Maestrat, Benassal, Benicarló, Benicàssim, Borriol, Cabanes, Castelló de la Plana, Catí, Xilxes, Cinctorres, Cirat, el Forcall, Jérica, la Pobla de Benifassà, la Salzadella, Moncofa, Morella, Navajas, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Sant Mateu, Segorbe, Tírig, Torreblanca, Traiguera, Vilafamés, Vilafranca, Vinaròs i Xilxes.