Reunió al Ministerio de Hisenda y Funció Pública

Reunió al Ministerio de Hisenda y Funció Pública
20 de Juliol de 2017

Moliner: “És vital que tot el món sàpiga que els diners públics es destinen de la forma més transparent a la prestació de serveis”

20 de juliol. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha participat aquest migdia en una reunió en la seu central del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública encaminada a millorar els processos de contractació de les administracions públiques per mitjà de la transposició de directives europees que permeten més transparència, major control de tota la contractació pública de les administracions a Espanya.

El president del Govern provincial, Javier Moliner, ha ressaltat la importància de formar part d'espais de treball com aquest creats per a buscar polítiques i iniciatives que, “igual que estem fent des de la Diputació en els últims anys, donen més crèdit a la ciutadania i més confiança perquè tot el món sàpiga que els diners públics es destinen de la manera més transparent i eficaç possible a la prestació de serveis”.

És per això que Moliner ha incidit en la utilitat d'una reunió en què “hem pogut aportar a la resta d'institucions provincials presents la visió que tenim des d'una administració que ha patit un notable procés de transformació cap a la utilitat i la transparència del servei públic”.

Referents nacionals en transparència i Bon Govern

En aquest sentit, cal recordar que fa un parell de mesos el propi Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, a través de la seua Secretària General d'Administració Digital, va referendar el treball emprés pel Govern provincial en matèria de transparència, modernització i Govern Obert, al situar-la com la tercera institució provincial d'Espanya en gestió de tràmits electrònics.

Un reconeixement que se suma a altres com el realitzat pel propi Ministeri a través del seu Observatori d'Accessibilitat Web del Ministeri, en què el passat mes de març es va designar el renovat portal de la Diputació com la segona millor web de diputacions d'entre les 48 habilitades a Espanya.

Tot això perquè aquest “eix estructural i transversal en la gestió d'aquesta Diputació com és el retre comptes i el Govern obert traspasse les nostres competències i arribe a tots els municipis de la província. Només si el nostre veïnat sap en cada moment en què s'inverteixen els seu diners i reforcem l'exemplaritat en la gestió amb polítiques que avancen cap a una transparència pública completa i efectiva podrem recuperar de veritat la seua confiança”.

En aquesta línia, a principis d'any la Diputació va emprendre un pla d'assistència per a “universalitzar la transparència pública a la província” al permetre que un total de 127 ajuntaments de menys de 20.000 habitants tinguen ja un portal de transparència actiu enfront dels 48 habilitats a finals del passat any.