Patrimoni gastronòmic com a reclam turístic

Patrimoni gastronòmic com a reclam turístic
27 de Gener de 2017

El Govern provincial afavoreix la celebració de jornades gastronòmiques per a promocionar la cuina castellonenca

27 de gener. La Diputació de Castelló, a través de la marca 'Castelló, Ruta de Sabor', intensificarà en el decurs de 2017 les accions de promoció del patrimoni gastronòmic provincial per a convertir-lo en “un reclam turístic de primer nivell”.

Així ho ha destacat el diputat responsable de 'Castelló, Ruta de Sabor', Pablo Roig, a l'incidir en la importància de “promocionar Castelló com el millor rebost de la Mediterrània i recolzar el sector primari, agricultura i ramaderia, i a tots els sectors de l'hostaleria que posen en valor la cuina castellonenca convertint-la en un producte turístic diferenciat”.

En aquesta línia, “i a través d'aquest element diferenciador de la nostra gastronomia que és 'Castelló, Ruta de Sabor'”, el Govern provincial està impulsant des de principi d'any diferents jornades gastronòmiques “per a divulgar i valorar el nostre ric i variat patrimoni gastronòmic”. És el cas, de les VI Jornades Gastronòmiques de la Trufa que des del 14 de gener i fins al 12 de març, permetrà assaborir durant els caps de setmana en nou restaurants d'Albocàsser, Benassal, Catí i Culla “una de les joies gastronòmiques que atresora l'interior de la nostra província”.

Com també ho és la taronja, protagonista de les IV Jornades Gastronòmiques de la Taronja i la Clemenules, que des del 20 de gener i fins al 5 de febrer promocionarà aquest producte autòcton en 29 restaurants d'Almenara, Borriana, la Llosa, Moncofa i Nules.

“Som el millor rebost de la Mediterrània i com a tal, la nostra gastronomia és un excel·lent complement turístic per a atraure nombrosos visitants als nostres pobles que poden assaborir l'essència d'aquesta província única, de mar i muntanya”, ha ressenyat Roig.

Inversions principals en 2017

En aquest sentit, el diputat provincial ha insistit en “l'aposta ferma i decidida d'aquesta administració per posicionar el patrimoni gastronòmic com un producte turístic de primer nivell que complemente la “ja de per si excel·lent oferta cultural, natural, arquitectònica i històrica dels nostres pobles”.

Per a això, enguany s'invertiran fins a 286.000 euros per a la promoció de Castelló Ruta de Sabor i dels productes i productors locals a nivell provincial, autonòmic i nacional, 209.000 per a la presència en fires, 80.000 euros per a la realització d'esdeveniments gastronòmics i 'xou cooking i un total de 99.000 euros per a recolzar i reforçar el treball de la producció local.

8 xefs, 8 plats

Cal recordar que dins d'aquesta política de promoció de la cuina castellonenca, divendres que ve se celebrarà la quarta edició de la iniciativa '8 xefs, 8 plats'. Coorganitzada per Castelló Ruta de Sabor, aquest sopar exclusiu, que s'espera reunirà més de 200 comensals, permetrà posar en valor “la millor cuina de la Mediterrània de la mà de vuit grans cuiners i cuineres de la província”.

Els encarregats d'elaborar el menú són: Fernando Molina (La Cuina de Fernando), Modest Fabregat (Arbequina), Asier Pomeres (El Basc), Javier Simón (Hotel Martín el Humano), José Manuel Martí (Màrmara), Emilio Miralles (Al d'Emilio), Balbina Cano (Casa Rabitas) i l'amfitrió d'aquesta edició, Carlos Gutierrez (Casa Roque). Per la seua banda, Vicent Guimerà és el xef principal del Restaurant Antic Molí d'Ulldecona (Tarragona) i serà el cuiner invitat en aquesta nova edició.