Més de 1,5 milions de pernoctacions durant els quatre primers mesos de l'any

Més de 1,5 milions de pernoctacions durant els quatre primers mesos de l'any
3 de Juny de 2017

L'estratègia turística empresa per Diputació i empresariat ha afavorit un increment de viatgers de l'11% respecte a 2016

3 de juny. La província de Castelló va camí de registrar un altre any de rècord en matèria turística després que en els quatre primers mesos de 2017 el sector hoteler castellonenc haja registrat més de 1,5 milions de pernoctacions, exactament 1.528.290 gràcies a créixer un 11%, tant en viatgers com en pernoctacions hoteleres, segons les últimes dades oficials.

Uns registres a què se sumen els 418.905 viatgers que han visitat la província entre els mesos d'abril i que suposen un increment del 10,86% respecte al mateix període del mateix any. De la mateixa manera, l'augment en el nombre de pernoctacions en els allotjaments castellonencs es xifra en un notable 11,37%.

El vicepresident de Turisme de la Diputació, Andrés Martínez, ha destacat que “aquestes xifres demostren que és garantia d'èxit apostar pel turisme com a pilar econòmic i laboral de primer nivell per a la nostra província. La promoció turística s'ha convertit en un dels principals eixos estratègics de la gestió del Govern provincial i aquestes xifres avalen l'estratègia empresa de la mà de l'empresariat turístic”.

Respecte al perfil del turisme que ha visitat la província durant el primer quadrimestre de l'any, els viatgers nacionals presenten una variació interanual acumulada positiva de l'11,67% i de l'11,11% en les seues pernoctacions “convertint-se en els grans baluards d'aquest sector productiu clau per al desenvolupament i creixement de la nostra província”. El vicepresident de la Diputació ha assegurat que “l'empresariat demostra que, quan hi ha una institució com la Diputació de Castelló recolzant-lo a nivell d'estratègia i promoció, és capaç de multiplicar les oportunitats de creixement”.

A pesar d'això, el turisme estranger segueix a l'alça gràcies a l'aposta empresa per la Diputació a l'hora “de projectar Castelló més enllà de les nostres fronteres i aprofitar una infraestructura clau per a això com és l'aeroport de Castelló”. Així, els viatgers i viatgeres procedents d'altres països, en especial França i el Regne Unit, tenen un comportament positiu semblant al de les visites nacionals amb un increment del 8,01% que s'eleva fins a l'11,50% en el cas de les pernoctacions.

Ocupació turística

Martínez ha insistit en el full de ruta marcada pel Govern provincial junt amb l'empresariat del sector hoteler i de la restauració “a l'hora de fer del turisme una font inesgotable d'oportunitats per al mercat laboral castellonenc gràcies a una Estratègia provincial de turisme que té un pressupost superior als 5,1 milions d'euros”.

No en va, l'augment de l'11% en les pernoctacions entre els mesos de gener i abril, s'ha traduït també en un creixement important en l'ocupació turística. Així, durant aquest període de temps els treballadors i treballadores turístics han augmentat en un 5,95% respecte al mateix període de l'any anterior.

“Continuarem sumant recursos per a fer del turisme un pilar laboral econòmic i laboral de la nostra província i fer-ho, a més, fora del període històric de temporada alta. Amb iniciatives com Castelló Senior o fent de l'esport i la cultura una reclam turístic que òmpliga d'activitat i dinamitze els nostres municipis”, ha subratllat el vicepresident de Turisme.