La Diputació inverteix 700.000€ per a impulsar el turisme contra la despoblació

La Diputació inverteix 700.000€ per a impulsar el turisme contra la despoblació
30 d'Octubre de 2017

La Diputació de Castelló impulsarà el turisme com un recurs clau contra la despoblació a l'interior de la província a través de set línies específiques del seu pressupost turístic de 2018 amb un total de 700.000 euros d'inversió.

30 d'octubre. La Diputació de Castelló impulsarà el turisme com un recurs clau contra la despoblació a l'interior de la província a través de set línies específiques del seu pressupost turístic de 2018 amb un total de 700.000 euros d'inversió. Amb això, el Govern provincial inclou el seu projecte Repoblem entre les prioritats estratègiques dels seus comptes turístics de l'any que ve i respon al compromís marcat pel president provincial, Javier Moliner, de destinar tots els recursos disponibles a la consolidació de població.

“Si és cert que el turisme és prioritari per al Govern provincial per les seues múltiples oportunitats econòmiques i de desenrotllament per a tota la província de Castelló, aquestes són encara més importants si és possible en el cas de l'interior. Estem parlant que en alguns pobles del nostre entorn rural el turisme s'està posicionant ja com l'oportunitat més important de desenrotllament futur, en alguns casos inclús l'única, i estarem amb ells. Per això, treballem a crear nous recursos per a facilitar als pobles aquest desenrotllament d'oportunitats a través del turisme d'una forma sostenible, reduint incerteses i ajudant els pobles a traure el màxim partit possible als seus recursos”, ha explicat Moliner.

Un esforç pressupostari a què cal sumar a més els prop de dos milions d'euros que el Govern provincial dedicarà al Pla d'inversions turístiques financerament sostenibles, recentment anunciat per Moliner i amb el què la Diputació ajudarà els 74 municipis turístics de la província a crear productes turístics a través dels seus recursos. Una xifra inversora que se suma als 5,3 milions d'euros del pressupost turístic i que deixa una xifra pressupostària de rècord al servei del turisme provincial.

En aquest sentit, Javier Moliner ha assenyalat que “estem treballant de la mà dels municipis de la província per a aconseguir que cada poble tinga un argument, un relat turístic, un producte turístic que permeta que qui hi acudeix tinga la millor informació, el millor servei i l'oportunitat de passar un dia gaudint de la multitud de paisatges, d'experiències, de patrimoni, de gastronomia que té la nostra província. I per això el pressupost de Turisme de la Diputació de l'any que ve es va a bolcar en això, a intentar crear una xarxa que permeta que qualsevol persona que visite la província trobe sempre un argument per a enamorar-se d'ella”.

450.000 euros per a plans de dinamització turística de l'interior

Com a part de Repoblem, la Diputació ha creat cinc línies pressupostàries de 90.000 euros per a impulsar el Pla de dinamització turística de la Mancomunitat dels Ports, el Pla de dinamització turística de la Mancomunitat Espadà Millars, el Pla de dinamització turística de la Mancomunitat Alt Palància i el Pla de dinamització turística de l'Associació Intermunicipal Catí, Culla, Benassal i Ares del Maestrat. A més, s'ha compromés a augmentar-les al llarg de 2018 si la Generalitat augmenta la seua aportació l'any que ve a aquestos plans de dinamització turística.

En aquest sentit, el president Moliner ha explicat que “de la mà dels municipis, els ajudem a traçar el seu full de ruta turística perquè avancen en el seu desenrotllament turístic de forma estratègica i d'acord amb les accions que recomanen els professionals. Estem convençuts que en aquest camp del desenrotllament turístic no val la improvisació, ni els localismes, i d'ací la nostra aposta pels plans de dinamització turística de l'interior”.

225.000€ per a consolidar l'èxit dels informadors turístics

A més dels plans de dinamització turística, la Diputació consolida en els seus pressupostos turístics de 2018 una línia de subvencions de 225.000 euros per a la contractació de personal d'oficines de turisme (informadors/es turístics) com una de les principals línies d'actuació turística per a ajudar els municipis a consolidar població amb el programa Repoblem.

Cal recordar que a través d'aquesta iniciativa, la Diputació ha fet possible que les oficines de turisme de 16 pobles menors de 2.000 habitants romanguen obertes durant tot l'any.


 

“A més dels llocs de treball directes que es generen amb aquesta línia d'actuació, fem possible que els pobles xicotets tinguen una persona dedicada a la promoció turística del municipi, amb la qual cosa això suposa de dinamització econòmica per a aquest municipi tots els mesos de l'any. Hi ha pobles que fins ara tenien aquest servei a penes uns mesos, normalment els d'estiu, i que ara el mantenen tot l'any, i altres que ni tan sols el tenien i que ara veuen obertes noves oportunitats de desenrotllament turístic”.


 

Entre les labors del personal d'informació turística es troben atendre les visites en l'oficina de turisme, realitzar visites guiades pels museus i atractius del poble, promocionar l'oferta turística en altres destinacions i en xarxes socials o coordinar accions i esdeveniments durant tot l'any que servesquen com a reclam turístic i cultural.