La Diputació farà de 2018 l'any de l'Administració digital

La Diputació farà de 2018 l'any de l'Administració digital
8 de Gener de 2018

La Diputació de Castelló treballa ja per a fer d'aquest acabat d'estrenar 2018 l'any de l'Administració digital per als municipis de Castelló amb un ambiciós pla per a millorar el servei online a la població.

8 de gener. La Diputació de Castelló treballa ja per a fer d'aquest acabat d'estrenar 2018 l'any de l'Administració digital per als municipis de Castelló amb un ambiciós pla per a millorar el servei online a la població. Entre les millores a implementar pel Govern provincial, destaca la interconnexió dels registres de les distintes administracions públiques, una iniciativa encaminada a agilitzar els tràmits administratius i reduir tant temps de tramitació com a costos per a la ciutadania i per a la pròpia Administració.

Així ho ha explicat el diputat del Servei Provincial d'Assistència als Municipis (SEPAM), Francisco Juan Mars, qui ha assenyalat que “a partir de les millores que implementarem enguany a través de la plataforma online de tramitació, qualsevol persona podrà registrar en el seu ajuntament documentació per a qualsevol administració pública d'Espanya, amb l'estalvi de temps i diners que això suposarà per a ella”. Una iniciativa, que tal com ha destacat el diputat “torna a incidir en el nostre objectiu d'igualar oportunitats i serveis a tota la província, perquè és quelcom que tindran a la seua disposició tots els municipis usuaris d'aquest servei de la Diputació”.

Amb aquesta novetat relacionada amb el registre, entre les moltes que durà a terme la Diputació amb el seu pla de mesures, la innovació i modernització de l'Administració es manté com un pilar clau del pressupost provincial, propiciant una major participació i també major agilitat administrativa a l'aplicar les noves tecnologies a la comunicació interna, amb un nou servei de teleactes.

En definitiva, segons Juan, “del que es tracta és de ser útils a la ciutadania, treballant de forma àgil i assimilant en el nostre funcionament diari com a administració les novetats tant legislatives com de les noves tecnologies que ens permeten ser més àgils i per tant útils i eficaços en la prestació de serveis a la gent de la província”.

150.000 expedients tramitats online en 2017

Si bé és cert que des de 2013 la Diputació de Castelló ha realitzat un important treball per a facilitar que els ajuntaments amb menor capacitat econòmica i de gestió es pogueren incorporar a l'Administració electrònica, ha estat quelcom que s'ha aconseguit a través de la implantació de la plataforma online “que ha estat tot un èxit, tal com confirmen les xifres d'ús”, ha assenyalat el diputat.

Així, en l'últim any l'han utilitzat 123 ajuntaments de la província, amb 2.800 persones usuàries, més de 2,5 milions de documents electrònics i 150.0000 expedients tramitats.

Portar l'Administració digital a tots els pobles de Castelló

La Diputació continuarà desenvolupant en 2018 una política activa de modernització de l'Administració electrònica als municipis amb una dotació de 397.608 euros a què cal sumar el manteniment dels portals web dels ajuntaments.

Amb això, el Govern provincial facilita l'adaptació del funcionament de l'Administració local al nou marc legislatiu alhora que també promou la introducció a tots els pobles de la província de l'Administració digital.

En aquest sentit, és important recordar que ja durant el passat mes de novembre la Diputació va reunir les secretaries dels ajuntaments de la província en una jornada intensiva de formació entorn de les novetats legislatives que afecten el seu treball per tal de millorar el servei que el Govern provincial als 135 municipis de la província.

Més de dos milions per a prestar 2.739 assistències des del SEPAM

I és que estar al costat dels ajuntaments resolent-los els seus problemes administratius, jurídics, econòmics i legals “s'ha convertit en una eina útil que aquest govern posa a disposició de les administracions locals perquè puguen centrar els seus esforços en el que realment importa: l'atenció a la seua població”, ha indicat el diputat.

Per això, en el pressupost d'enguany la institució provincial destinarà 2,01 milions d'euros a la partida del Servei Provincial d'Assistència a Municipis (SEPAM) per a prestar als consistoris 2.739 assistències, corresponents a 30 serveis diferents.

En aquesta línia, la Diputació garanteix el servei de la secretaria i/o intervenció a 35 ajuntaments, completarà 10.000 expedients administratius i dirigirà més de 300 plens. A més, a 112 ajuntaments els presta serveis vinculats a assistència jurídica mentres que a 126 els subministra serveis informàtics “permetent que fins a 112 ajuntaments puguen acostar la seua gestió diària als veïnats a través del seu portal web”.