Al costat dels ajuntaments per a resoldre els seus problemes tècnics

Al costat dels ajuntaments per a resoldre els seus problemes tècnics
17 d'Abril de 2017

El Govern provincial estudia la implantació d'una borsa de personal tècnic per a cobrir necessitats tècniques dels ajuntaments

17 d'abril. La Diputació reforçarà el seu compromís amb els municipis més xicotets de la província després de conéixer de primera mà les necessitats tècniques traslladades pels consistoris castellonencs amb menys recursos i analitzar les possibles solucions. D'aquesta manera, ja ha activat l'equip de treball per a fer un pas més en la seua política de mesures d'ajuda als pobles més xicotets de la província.

Per a això, i després de reunir-se amb la resta de grups polítics amb representació en la corporació, El Govern provincial ha iniciat els estudis per a la posterior implantació d'una borsa de professionals que permeten cobrir les carències tècniques dels dits ajuntaments i oferir-los d'aquesta manera un necessari assessorament, sobretot en matèria de disciplina urbanística.

Així, tal com ha destacat Francisco Juan Mars, diputat responsable del Servei Provincial d'Assistència a Municipis (SEPAM), “des de la Diputació ampliarem i millorarem el servei que oferim als pobles més xicotets per a donar-los resposta davant el problema de tindre el personal necessari per a realitzar tràmits urbanístics, com ara els informes de llicència d'obres”.

En aquest sentit, Mars ha explicat que per la seua dimensió, no tots els ajuntaments de la província tenen un servei de funcionari arquitecte i és per això que “des del Govern provincial volem avançar en la posada en marxa d'una borsa de professionals a qui recórrer quan així ho necessitaren, donant-los empara i evitant situacions que, en alguns ajuntaments espanyols, ha derivat inclús en denúncies”.

Més de 24.000 serveis als 135 ajuntaments

Cal destacar que dins d'aquest compromís municipalista, el Govern provincial destinarà enguany més de 27 milions d'euros per a implementar millores en la seua política d'eficiència en la gestió i reforçar un compromís que ja el porta a prestar més de 24.000 serveis a l'any a tots els municipis de la província.

En aquesta línia, i “per a ajudar els ajuntaments amb menys recursos a millorar la seua gestió, a cobrir les seues necessitats tècniques i a oferir més i millors serveis als seus veïnats”, a través del SEPAM la institució provincial ofereix en l'actualitat el servei de secretaria i/o intervenció a un total de 35 ajuntaments i, a hores d'ara, presta 2.791 assistències corresponents a una trentena de serveis.

Tot això amb “l'objectiu ferm i decidit de posar a disposició dels ajuntaments totes les eines que necessiten per a afrontar amb les màximes garanties el dia a dia de la gestió pública i puguen, d'aquesta manera, fer del seu encomiable treball el millor argument per a millorar el benestar dels seus veïnats”.