Una reeixida I Jornada Vigilancer amb 200 professionals ceràmics

Una reeixida I Jornada Vigilancer amb 200 professionals ceràmics
23 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló ha congregat aquest matí 200 professionals del sector ceràmic castellonenc en la I Jornada Vigilancer: Claus de Futur per al Sector Ceràmic. Mercats, Innovació, Tecnologia, I+D, Màrqueting digital i Branding'.

23 de novembre. La Diputació de Castelló ha congregat aquest matí 200 professionals del sector ceràmic castellonenc en la I Jornada Vigilancer: Claus de Futur per al Sector Ceràmic. Mercats, Innovació, Tecnologia, I+D, Màrqueting digital i Branding'. Aquesta ambiciosa iniciativa, organitzada per la Diputació en col·laboració amb l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC), ha creat un espai de formació i debat al servei dels professionals del sector ceràmic, d'acord al treball del Govern provincial per aportar competitivitat a través de recursos i eines útils a un dels sectors més importants per a l'economia castellonenca.

Així ho ha explicat en l'obertura de la jornada el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, qui ha posat en valor l'eina Vigilancer com “un sistema de vigilància competitiu que estem impulsant junt amb l'ITC perquè totes les empreses de la indústria ceràmica de la província de Castelló tinguen tota la informació de forma gratuïta, la puguen convertir en coneixement i que tots els reptes de futur que en aquestos moments tenen els puguen convertir en oportunitats, en més negoci, i en més riquesa i llocs de treball a la província de Castelló”.

En aquest sentit, Aguilella ha donat l'enhorabona a l'ITC per “la qualitat en l'organització d'aquesta jornada, amb la participació de 200 experts de les nostres empreses en què, amb ponents de primer nivell, s'estan tractant temes importantíssims per al futur del sector com és la competitivitat, l'estratègia de compres, màrqueting i vendes, l'estratègia digital, mercats exteriors, vigilància competitiva i negoci internacional. Al final, és posar damunt la taula i reflexionar entorn d'aquestes eines necessàries perquè el nostre sector ceràmic tinga cada vegada més possibilitats de futur i convertir aquestos reptes en oportunitats de desenvolupament”.

Han estat cinc hores intensives de programa en el Saló de Recepcions de la Diputació en què les empreses ceràmiques, associacions empresarials, centres universitaris, d'arquitectura, disseny, comunicació, organismes vinculats a la innovació i a les estratègies de mercat en què com ha afirmat José Castellano, President d'AICE-ITC: “han pogut conéixer de prop les claus de futur que ens permetran avançar en l'obertura de nous mercats per a l'exportació ceràmica i en la millora de la competitivitat de les nostres empreses, ajudant a fer que el sector ceràmic mantinga i puga augmentar una posició de lideratge mundial, gràcies tant al seu important desenrotllament en innovació quant a la qualitat tècnica i estètica del material, com als importants avanços en les seues aplicacions”.

Cal assenyalar que les temàtiques de la jornada han estat abordades per professionals d'alt prestigi en aquestes matèries, entre ells Antoni Flores (Loop Unique Companies), expert en competitivitat i gestió de nous models de negoci; Fernando Pla (Improven), expert en estratègia de mercat, màrqueting i vendes; Lucas García (Socialmood), expert en estratègia digital; Joaquín Andrés (Internacionalització de la Cambra de Comerç de Castelló), expert en mercats exteriors, intel·ligència competitiva; Sabrina Veure, responsable de l'Observatori de Mercat de l'ITC i especialista en màrqueting, gestió de producte i intel·ligència competitiva, a més de Vicente Lázaro, responsable de la Unitat d'Intel·ligència Competitiva de l'ITC i del Sistema Vigilancer.

Sobre Vigilancer

Vigilancer és un sistema pioner de vigilància competitiva en l'àmbit ceràmic que ha desenvolupat un sistema de recerca d'informació en mitjans i fonts on line, per la qual cosa és capaç d'accedir a una exhaustiva quantitat d'informació privilegiada.

Naix de la col·laboració entre la Diputació Provincial de Castelló i l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) per a oferir al teixit industrial del taulell de Castelló una eina estratègica que li permeta avançar-se als canvis que afecten el sector ceràmic i prendre posicions d'avantatge competitiu en el mercat mundial.

El projecte Vigilancer s'incorpora com un sistema de vigilància competitiva i difusió de la informació clau per al sector ceràmic, integrat en l'Observatori Ceràmic que ITC desenrotlla i que engloba l'Observatori Tecnològic, l'Observatori de Mercat i el de les Tendències de l'Hàbitat.

www.vigilancer.es

Junt amb el sector en el camí de la innovació i la competitivitat

El contacte de la Diputació de Castelló amb el sector ceràmic és continu per tal d'aportar-li eines útils i recursos que li servesquen per a millorar la seua innovació i competitivitat i inclús fer més visible aquesta innovació en el que té a veure amb les aplicacions ceràmiques en espais urbans a través de l'obra pública.

Tant és així que fa escassos mesos la Diputació va dur a terme la I Jornada de Promoció Ceràmica en Espais Urbans, on el seu compromís amb el desenrotllament del sector ceràmic es va posar de manifest al mostrar davant del col·lectiu d'arquitectes, arquitectes tècnics, enginyers, dissenyadors i professionals del sector, les múltiples i innovadores possibilitats que la ceràmica pot oferir-li a la ciutat.

Cal recordar, a més, que la Diputació ja ha iniciat el treball a realitzar de la mà dels ajuntaments del clúster ceràmic en la Fira Internacional Cevisama, per a la que prepara, a més, el premi adreçat a ajuntaments innovadors en l'aplicació ceràmica en espais urbans i a la innovació de producte adreçat a les empreses.