Per Nadal, tria Castelló-copia

Per Nadal, tria Castelló-copia
8 de Decembre de 2016

El Govern provincial ha impulsat un pla per a afavorir el consum de productes locals a través de Castelló, Ruta de Sabor

8 de desembre. La Diputació de Castelló, a través de la marca Castelló, Ruta de Sabor, porta setmanes treballant per a convertir el millor rebost de la Mediterrània en protagonista de la campanya nadalenca a la província. sota la campanya, 'Per Nadal, tria Castelló', des de l'Administració provincial s'han impulsat nombroses accions estratègiques per a promocionar la gastronomia provincial i, amb això, incentivar el consum dels productes autòctons també en aquestes dates amb el consegüent benefici que això genera en el sector agroalimentari castellonenc.

Pablo Roig, diputat responsable d'aquesta marca ideada per Moliner “per a donar recer sota un distintiu de qualitat i proximitat al patrimoni gastronòmic provincial”, ha destacat que aquesta iniciativa promocional “no sols estimularà la comercialització de productes castellonencs, sinó que també ens permetrà donar a conéixer la cultura i tradició gastronòmica del nostre territori”.

Aquesta intensa campanya per a potenciar el consum de productes castellonencs aquest Nadal en totes les cases de la província, inclús tant accions promocionals en periòdics, ràdio i televisió locals, així com publicitat exterior en autobusos i tanques per tota la província, sense oblidar altres apostes com l'ajuda per a donar a conéixer les diferents promocions de productes locals. “Al cap i a la fi, l'objectiu del Govern provincial a l'impulsar Castelló Ruta de Sabor és no sols donar a conéixer els productes locals simplement, sinó ajudar a fer que es venguen més i a millor preu”, ha precisat Pablo Roig.

Dins d'aquesta campanya, que ja es va iniciar fa unes setmanes i que tindrà continuïtat durant principis de 2017, es realitzaran tallers i jornades gastronòmiques específiques com la celebrada a Vilafamés fins a dimarts passat o les terceres jornades de l'oli i els fruits secs celebrades des del passat 11 de novembre a 11 municipis i que conclouran aquest diumenge.

Més de 60.000 calendaris gastronòmics

A més, tal com ha subratllat Roig, aquest Nadal “el patrimoni gastronòmic provincial botarà a les pàgines dels calendaris per a 2017”, ja que s'han editat més de 60.000 calendaris gastronòmics amb receptes elaborades amb productes de la província que s'entregaran de forma gratuïta en periòdics d'àmbit provincial, així com a València per a expandir la promoció i les vendes de la producció castellonenca. En ells es farà insistència en la importància de consumir producte de proximitat i es mostrarà part de la variada oferta que “converteixen la nostra província en el millor rebost gastronòmic de tota la Mediterrània”.

Finalment, Roig ha destacat que “totes aquestes accions estratègiques reforçaran el compromís ferm d'aquesta institució amb la xicoteta producció local que tantes oportunitats laborals genera als nostres municipis alhora que ajuden a dinamitzar-los”.