Moliner inaugura la temporada de Castelló Terra de Festivals

Moliner inaugura la temporada de Castelló Terra de Festivals
19 de Juny de 2017

El president de la Diputació de Castelló ha donat per inaugurada la temporada gran de Castelló Terra de Festivals al costat dels organitzadors de l'Arenal Sound, del FIB, del Rototom Sunsplash i del Sant Sant, en els quals invertirà enguany 400.000 euros.

19 juny. El president de la Diputació de Castelló ha donat per inaugurada la temporada gran de Castelló Terra de Festivals. I ho ha fet acompanyat pels organitzadors de l'Arenal Sound, del FIB, del Rototom Sunsplash i del SAN SAN, que són els quatre macrofestivals en els que invertirà enguany 400.000 euros per a convertir la província, una any més, en la capital europea de la música.

“Per a donar per inaugurada la temporada de festivals, hem reunit els responsables que Castelló, una vegada més, es convertesca en la capital europea de la música durant tot l'estiu”, ha assenyalat Javier Moliner. El president del Govern provincial ha destacat que “tenim les infraestructures, l'oferta hotelera, la capacitat organitzativa i el tarannà hospitalari de la nostra gent. Per això no és casual que any rere any la nostra província lidere l'oferta de festivals a tota Europa”.

Les xifres avalen l'aposta de la Diputació per a potenciar Castelló com a terra de festivals, ja que “per a 2017, els organitzadors esperen més de 710.000 espectadors, que generaran uns ingressos d'uns 60 milions d'euros en el teixit empresarial i la creació de més de 2.000 llocs de treball”.

Moliner ha estat acompanyat en la presentació d'aquesta aposta per Castelló Terra de Festivals per David Sánchez (Arenal Sound), David Díaz (FIB), Filippo Giunta (Rototom Sunsplash) i Santiago Álvarez (SAN SAN Festival). Els organitzadors dels quatre macrofestivals que se celebren a Castelló han destacat el fet que “gràcies al suport decidit de la Diputació de Castelló podem millorar tant la qualitat dels grups, com els serveis que prestem perquè tots els assistents se senten més còmodes i gaudesquen més de la seua experiència a Castelló”.

Una província pionera en l'organització de festivals

Precisament, en aquesta línia, Moliner ha assenyalat que “des de 1995 som pioners en el turisme de festivals, amb el primer FIB que va reunir uns centenars de persones a Benicàssim. L'experiència, l'esforç de l'empresariat turístic i el compromís ferm de les administracions per impulsar aquestos esdeveniments han fet que, dues dècades després, Castelló es consolide com a terra de festivals”.

El president de la Diputació ha subratllat que “aquest és el resultat de molts anys de treball en col·laboració amb l'empresariat castellonenc i els promotors dels festivals. Entre tots hem fet de Castelló l'escenari més atractiu i competitiu per als grans esdeveniments musicals”. De fet, el Govern provincial, a més de destinar 400.000 euros per a fer més grans els quatre macrofestivals, també inverteix un milió d'euros en la promoció del turisme de festivals, tant a nivell nacional com a tota Europa.

“Castelló és terra de festivals, i els festivals són un eix estratègic d'aquest Govern provincial. Perquè són el millor reclam per a potenciar el turisme internacional i la millor targeta de presentació per a milions de persones que sempre tornen a gojar de Castelló, tant de la costa com de l'interior, la gastronomia, l'esport, la naturalesa o l'oci. I conscients d'això vam posar en marxa la targeta Fidelitza Castelló per a aconseguir que tornen a gaudir de la nostra terra els milers de fibers, sounders, sanserits i rototomers”, ha recordat Moliner.

El president ha explicat que “ens sentim orgullosos de viure en la terra dels festivals i per això, des de la Diputació, continuarem treballant per l'objectiu de convertir els festivals en oportunitats de present i futur per als nostres pobles, tal com ens ha demanat tot el sector turístic i els municipis”.

“Estar a Castelló és estar en la Champions League dels festivals”

Santiago Álvarez (SAN SAN), ha destacat que “per a un festival, estar a Castelló és com estar en la Champions League. Darrere d'un festival hi ha molta gent treballant, que el fa gran. Per això, el públic sap que a Castelló trobarà un producte i una qualitat que el van a fer gaudir”.

Per la seua banda, David Díaz (FIB), ha assegurat que “Castelló t'ho dóna tot, per això els festivals som un dels motors de l'economia provincial. No és fàcil que una institució dinamitze una província a través de la música, però la Diputació de Castelló ho ha entés i ho està potenciant”.

David Sánchez (Arenal Sound) ha assegurat que “es nota que la Diputació sempre s'ha cregut el potencial dels festivals. Té un pla consistent i tots els anys ho està demostrant”.

Finalment, Filippo Giunta (Rototom Sunsplash) ha explicat que “els festivals són esdeveniments molt difícils d'organitzar per a fer-ho bé i donar qualitat exigeix una gran inversió en organització i promoció. Precisament, nosaltres hem promocionat enguany tant el Rototom com la província com a destinació turística a Nova York i Bogotà, així com a quasi tota Europa, arribant inclús a Hèlsinki”.