La Vuelta genera ingressos per damunt dels dos milions d'euros

La Vuelta genera ingressos per damunt dels dos milions d'euros
25 d'Agost de 2017

Mes de 1,5 milions d'espectadors nacionals van veure en directe l'etapa de Santa Llúcia i 20.000 és van congregar a la zona final

25 d'agost. La Volta a Espanya és va acomiadar ahir de la província de Castelló després de l'etapa amb eixida a Vila-real i ho va fer generant ingressos per damunt de dos milions d'euros i al voltant de 10.000 pernoctacions després de dues jornades en què la nostra província s'ha convertit en l'escenari d'un dels esdeveniments esportius amb més transcendència mediàtica a nivell mundial.

No en va, fins a 13 establiments de la xarxa hotelera castellonenca s'han beneficiat de l'arribada d'aquesta última gran volta de la temporada ciclista a l'acollir els més de 3.000 integrants de la caravana de la Volta i fins a 10.000 pernoctacions repartides en dues jornades, en un exemple clar “de la repercussió que l'aposta per un esdeveniment d'aquesta magnitud comporta sobre el teixit econòmic i laboral d'un territori”.

En aquest sentit, el president de la Diputació, Javier Moliner, ha destacat com l'aposta del Govern provincial per “liderar totes aquelles iniciatives que tinguen un retorn sobre el territori i el teixit econòmic i social castellonenc, ha permès que Castelló siga novament protagonista d'una dels competicions amb major impacte mediàtic. Pujar novament la província al gran grup de la Volta ens ha permès generar més i millors oportunitats per a atraure creixement i riquesa als nostres municipis”.

I és que a les visites que han arribat a la província de la mà de la serp multicolor cal afegir els prop de 300 milions d'espectadors que segueixen la Volta des de 190 països del món, gràcies als 1.400 periodistes i fotògrafs de fins a 320 mitjans diferents o les 70 cadenes de televisió i emissores de ràdio acreditades.

Líder d'audiència del dimarts

De fet, la presència de la Volta a Espanya a la província és va convertir dimarts passat en un “immillorable aparador per a donar a conèixer les innumerables bondats d'aquesta terra única de mar i muntanya entre milions de potencials turistes”.

Així, durant les tres hores de retransmissió de l'etapa amb eixida a Benicàssim i meta en l'ermita de Santa Llúcia, a Alcossebre, més de 1,5 milions d'espectadors van poder descobrir a través de les càmares de RTVE el patrimoni natural, arquitectònic i històric de la província de Castelló.

Tant és així que TVE és va convertir en líder d'audiència en la franja horària de sobretaula gràcies a l'etapa castellonenca, amb una quota de pantalla del 12,5% en gran part gràcies als 1.176.000 espectadors i espectadores que van seguir l'etapa en directe. A ells, a mes, cal afegir els 256.000 que es van connectar a partir de les 15:00 hores a la retransmissió de Teledeporte i els més de 150.000 que en este mateix canal temàtic esportiu van visualitzar l'entrega de maillots en l'improvisat pòdium situat sobre el balcó a la mar de Santa Llúcia.

A aquest impagable impacte en directe, així com als resums i informacions en tots els informatius televisius, cal afegir la retransmissió realitzada a nivell continental. A través d'Eurosport, principal canal esportiu via satèl·lit i per cable a Europa, l'etapa del dimarts va ser seguida per milions d'amants del ciclisme de tota Europa.

Cal ressenyar que per a aprofitar al màxim aquest impacte mediàtic i convertir els professionals de la comunicació en prescriptors de la província, des de la Diputació és va elaborar una completa Guia turística de la Volta amb totes les dades de l'excel·lent patrimoni que atresora la província i els municipis pels quals ha transcorregut la Volta.

Cirereta de l'aposta esportiva

El president del Govern provincial ha incidit que l'aposta de la Diputació per portar per tercer any consecutiu la Volta a la província és la cirereta que adorna el pastís de l'aposta per l'esport com un mecanisme d'atracció de turistes a la nostra terra. Hi ha molta gent que no ens haguera conegut de no ser per l'esport i que ara, atrets pel millor escenari esportiu a l'aire lliure de la Mediterrània, visiten una terra que enamora a qui la descobreix”.

Per potenciar aquesta condició, al llarg d'enguany el Govern provincial destinarà més de tres milions d'euros per a afavorir el foment i promoció de l'esport. d'aquesta manera, el Govern provincial es converteix en l'aliat de tots els clubs i organitzadors esportius que organitzen competicions a la província dinamitzant l'activitat dels 135 municipis i generant noves oportunitats econòmiques i socials.