La província s'adhereix a la Ruta dels Fenicis

La província s'adhereix a la Ruta dels Fenicis
18 de Gener de 2017

La Diputació promocionarà la província com a destinació turística cultural i històrica a Europa

18 de gener. La Diputació de Castelló promocionarà la província com a destinació turística a través d'un dels projectes de turisme cultural més ambiciosos de tota Europa. El vicepresident i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha estat l'encarregat de materialitzar en l'estand del Patronat Provincial de Turisme en Fitur la firma del conveni per mitjà del que la Diputació s'adherirà a la 'Ruta dels Fenicis', un itinerari intercultural que travessa 18 països de la Mediterrània en tres continents i que, des de 2003, forma part del programa de rutes culturals del Consell d'Europa.

El responsable de Cultura ha posat en valor l'adhesió a aquesta xarxa, ja que “suposa una oportunitat única per a posicionar la província, i els nostres pobles, com una destinació turística de primer nivell en un nínxol turístic diferenciat amb una gran projecció i en el que la història i la cultura componen un escenari únic i inigualable”.

En aquest sentit, Sales ha destacat que la inclusió de Castelló dins d'aquest “gran itinerari continental, fruit del treball conjunt de les àrees de Turisme i Cultura de la Diputació a l'hora d'explotar turísticament els innumerables atractius patrimonials i naturals que amaga aquesta terra, respon al compromís adquirit per aquest Govern provincial a l'hora de protegir i divulgar el nostre patrimoni”.

No en va, un dels principals objectius d'aquest gran projecte gestat des d'Itàlia i en el si de l'Institut d'Itineraris Culturals del Consell d'Europa, és el de valorar el patrimoni històric, cultural i natural amb nous models pedagògics i turístics que faciliten l'intercanvi cultural i, per tant, “afavoresquen l'arribada de grans grups de turistes a Castelló”. Aquesta iniciativa té un marc perfecte en l'estratègia provincial vinculada al turisme cultural, així com de l'interior a més de la costa.

Tot això, tal com arreplega el propi full de ruta de la iniciativa europea, promovent la cultura mediterrània a través d'un turisme responsable que enfortesca els vincles entre els països de la Mediterrània que comparteixen relacions històriques, socials i culturals.

“La província de Castelló, per la seua identitat i llegat replet d'història, forma part des d'avui d'una xarxa de llocs arqueològics, etnoantropològics, culturals, naturals i d'intercanvi cultural que ens permetrà sumar noves bones turístiques en un any en què, de segur, el turisme es convertirà en una font inesgotable d'oportunitats econòmiques i laborals per als 135 municipis que componen aquesta terra única”, ha ressenyat el vicepresident provincial.

Pla estratègic de turisme

Després de ser presentat ahir pel president Javier Moliner, el Pla estratègic de turisme 2017-2020 de la província de Castelló s'ha activat avui mateix en la primera jornada de FITUR. Així, totes les reunions de treball i accions programades en la fira internacional responen a aquest full de ruta, consensuada amb tots els agents públics i privats del sector turístic provincial, "que ambiciona convertir el sector en una indústria que siga font de riquesa per a tota la província", en paraules de Moliner.

Així, el Pla traça una línia estratègica a fi d'augmentar un 30% els ingressos i l'ocupació en hostaleria i turisme en l'horitzó 2020, així com que el percentatge del PIB que representa el sector passe del 12,3% al 16% en quatre anys, amb la finalitat última que la "indústria" permeta molts pobles de la província viure del turisme durant tot l'any.


Els quatre eixos estratègics a treballar que defineix aquest document són: Marca diferencial, per a enfortir la singularitat de Castelló com a destinació turística; destinació multiexperiència, reforçant la promoció de l'oferta complementària i única que ofereix el territori, sobretot les experiències que podem trobar a l'interior; turisme sostenible, per a posar en valor els recursos naturals i paisatgístics i generar riquesa des d'una òptica sostenible, tant econòmicament com mediambiental i competitivitat en el mercat internacional, que comporta orientar la destinació a l'excel·lència, a la qualitat i a la innovació tecnològica per a respondre a les demandes del mercat.