La Diputació suma 221 adhesions al producte turístic 'Castelló Ruta de Sabor'

La Diputació suma 221 adhesions al producte turístic 'Castelló Ruta de Sabor'
18 d'Abril de 2018

La Diputació de Castelló ja ha aconseguit el suport de 221 productors, restauradors, hotelers, ajuntaments i col·laboradors de la província que s'han adherit en la seua primera convocatòria al producte turístic gastronòmic i agroturisme 'Castelló ruta de sabor'.

18 d'abril.La Diputació de Castelló ja ha aconseguit el suport de 221 productors, restauradors, hotelers, ajuntaments i col·laboradors de la província que s'han adherit en la seua primera convocatòria al producte turístic gastronòmic i agroturisme 'Castelló ruta de sabor'. Després d'aquest gran interés que han demostrat tots els agents relacionats amb el turisme gastronòmic de la província, des de la producció agroalimentària fins als allotjaments, el Govern provincial ha iniciat avui els cursos de formació per a instruir totes les persones aspirants a formar part d'aquest producte turístic per a conéixer bé les seues possibilitats i els criteris de qualitat que han de quedar unificats en tota l'oferta de producte turístic.

El diputat de Castelló Ruta de Sabor, Pablo Roig, ha avançat que “el que pretenem és aglutinar una xarxa gastronòmica provincial per a diversificar l'oferta i distribuir els fluxos turístics per tota la província.

En aquest sentit, Roig ha assegurat que“a la vista del gran potencial agroalimentari i gastronòmic de la província i sent precisament la gastronomia una de les raones determinants perquè el nostre potencial visitant trie una destinació o una altra, posem en marxa amb la implicació de tots els sectors relacionats aquest projecte perquè el turisme gastronòmic revertesca en el màxim benefici a la província, des de productors a sector turístic”. 

Cal tindre en compte que la creació del producte turístic gastronòmic i d'agroturisme 'Castelló Ruta de Sabor' és de caràcter estratègic sectorial i en convergència amb el document marc 'Pla estratègic de turisme 2016-2020' de la Diputació, principal full de ruta d'actuació turística del Govern provincial i consensuat amb empresariat del sector i municipis.

“El producte turístic permetrà que les visites visquen la gastronomia de Castelló. És per això que integra productors, restauradors, hotelers, ajuntaments i oficines de turisme amb l'objectiu de potenciar la gastronomia provincial com a motor de desenvolupament econòmic als pobles”, ha assenyalat el diputat.

Cal tindre en compte que les adhesions es corresponen amb 69 productors, 27 ajuntament, 11 oficines de turisme, 103 empreses del sector turístic, 2 mercats i 9 col·laboradors i prescriptors. Cal recordar que hi haurà futures convocatòries per a tornar a tramitar noves adhesions i qualsevol empresa o entitat interessada pot informar-se per mitjà decorreu electrònic a desarrollorural@dipcas.es.

Un turisme que beneficiarà tota la província

El producte turístic 'Castelló Ruta de Sabor' contemplarà diferents itineraris que combinen ofertes en allotjaments, restaurants, punts de venda de producte i altres serveis addicionals, amb visites a centres de producció i als recursos turístics propis de cada municipi. 

El diputat Roig ha explicat que “mitjançant visites als principals productors i participació en les tasques quotidianes pròpies del sector primari, l'agroturisme, té un doble efecte benèfic. D'una banda, es facilitaria al turisme la possibilitat de conéixer en primera persona les peculiaritats de les matèries primeres i conseqüentment, se'l farà partícip aprenent la seua elaboració, preparació i degustació. D'altra banda, les repercussions econòmiques positives procedents del turisme gastronòmic per gaudir d'una experiència lligada a una explotació agrícola o ramadera constitueix un exemple manifest que el turisme és un complement de les rendes agràries”. 

Cal assenyalar que la Diputació de Castelló invertirà fins a 120.000 euros en aquest projecte treballat professionalment per a convertir els recursos gastronòmics de la província en productes atractius per a les visites, rendibles i capaços d'oferir una experiència única. 

Crear producte turístic, objectiu de la Diputació

Precisament aquest nou pas cap avant en l'arrelament de Castelló Ruta de Sabor en l'activitat provincial transformant-se en producte turístic va en la mateixa línia d'altres iniciatives que està prenent la Diputació en altres àrees. 

Sense anar més lluny, el Govern provincial ha resolt recentment la convocatòria de 1,7 milions d'euros en l'àrea de Cooperació adreçada a inversions turístiques financerament sostenibles, amb l'objectiu precisament de la creació de producte turístic als municipis.