La Diputació promociona 'Fidelitza Castelló' en el Rototom

La Diputació promociona 'Fidelitza Castelló' en el Rototom
17 d'Agost de 2017

El Govern provincial dóna a conéixer entre els 30.000 visitants diaris del festival aquest servei que ofereix descomptes en hotels

17 d'agost. La Diputació està aprofitant l'últim gran esdeveniment musical que tancarà el calendari de festivals a la província per a captar entre els seus 30.000 assistents diaris potencials turistes que tornen a Castelló en temporada baixa. Amb aquest objectiu, el Govern provincial està donant a conèixer entre les visites del Rototom Sunsplash la seua targeta 'Fidelitza Castelló' per mitjà de la que ambiciona convertir les persones “visitants ocasionals que arriben a Castelló atretes per la música en turistes habituals a la província”.

Així ho ha ressaltat el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, davant una iniciativa que ofereix a les seues persones usuàries descomptes del 10% en reserves d'hotel en temporada baixa en aquells establiments hotelers adherits a aquesta iniciativa impulsada pel Govern provincial i l'Associació Provincial d'Empresariat de l'Hostaleria i el Turisme de Castelló (ASHOTUR).

Cal destacar, tal com ha reivindicat Martínez, “que Castelló és la millor terra de festivals d'Europa i, com a tal, acull a centenars de milers de visitants que arriben a la nostra província per a gaudir de la millor música en el marc incomparable que els brinda Castelló. Per això, hem de saber aprofitar aquest immillorable reclam turístic que suposen els macroesdeveniments musicals per a captar cada vegada més turisme durant tot l'any, i no únicament en temporada estival”.

En aquest sentit, el vicepresident de Turisme ha subratllat la naturalesa d'un festival, el Rototom Sunsplash, que en aquesta edició té espectadors de prop d'un centenar de països. De fet, segons dades de la pròpia organització el 55% dels espectadors i espectadores procedeix de fora d'Espanya, sent França, amb un 19%, i el Regne Unit, amb un 8%, dos dels principals països emissors de públic.

“Es tracta de dos països claus en la projecció turística internacional de la província. En un cas per proximitat, com succeeix amb França, mentre que el Regne Unit per la connexió aèria directa a través de l'aeroport de Castelló, ambdós països tenen un pes específic important en el pes del turisme internacional a la nostra província al llarg de tot l'any”, ha explicat Martínez.

A més, aquest macroesdeveniment musical que se celebra a Benicàssim fins a diumenge que ve, té també assistents de països com ara Sierra Leona, Puerto Rico, Perú, Nigèria, Nicaragua, Malàisia, Corea, l'Índia, Xina, Azerbaján, Mèxic, Nova Caledònia, el Japó, Costa Rica, les Illes Caiman, Moçambic, Rússia o els Estats Units, entre altres.

És per això que apostar per “oferir avantatges a aquestes visites ens permet que els que arriben a Castelló per la música repetesquen experiència en temporada baixa i s'enamoren d'una terra única, acollidora i amb un immillorable patrimoni natural, històric, cultural i gastronòmic”.

D'aquesta manera, ha afegit el vicepresident de Turisme, “aconseguim que el turisme estival es convertesca en un aliat del sector turístic més enllà de la temporada alta prolongant l'efecte beneficiós que aquest sector productiu clau per a la nostra província té en el teixit econòmic i laboral”.

Més de 710.000 espectadors i espectadores

No en va, i des que en Setmana Santa el SanSan Festival alçara el teló del calendari de festivals, “més de 710.000 espectadors i espectadores repartits entre els quatre grans festivals que ens converteixen en la capital europea de la música a l'aire lliure, hauran arribat a Castelló gràcies al compromís d'aquest Govern provincial amb la consolidació de la província com la vertadera terra de festivals”.

Respecte d'això, cal recordar que el Govern provincial destina 400.000 euros de forma directa a garantir l'èxit de les quatre grans convocatòries que marquen el calendari de festivals. Així, la línia d'ajudes per a patrocini contempla els contractes següents: Arenal Sound (139.150 euros), FIB (121.000 euros), Rototom Sunsplash (90.750 euros) i SanSan Festival (47.795 euros).