La Diputació organitza les I Tastos Maridats de Castelló Ruta de Sabor

La Diputació organitza les I Tastos Maridats de Castelló Ruta de Sabor
12 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló fomentarà el consum de productes de Castelló a través dels I Tastos Maridats de Castelló Ruta de Sabor que ha programat per a les pròximes dates.

12 de novembre. La Diputació de Castelló fomentarà el consum de productes de Castelló a través dels I Tastos Maridats de Castelló Ruta de Sabor que ha programat per a les pròximes dates. En col·laboració amb l'Associació de Sumilliers de Castelló i Província (ASUCAP), el Govern provincial ha programat sis jornades (13, 20 i 27 de novembre, i 4, 11 i 18 de desembre) que focalitzaran el seu objectiu especialment a aconseguir un major consum de producte autòcton entre la restauració i professionals de Castelló.

El diputat de Castelló Ruta de Sabor, Pablo Roig, ha explicat que “encara que obrim els tastos al públic en general amb el sorteig de cinc entrades dobles en cada una de les sessions, el públic d'aquesta iniciativa és el professional. De fet, les 50 persones que participaran són professionals de l'hostaleria, perquè el que perseguim és donar a conéixer les millors virtuts dels productes de Castelló perquè estiguen presents com el principal atractiu de la carta de tots els restaurants de la província”.

Els tastos maridats es desenvoluparan a les 18:00 hores en l'Espai Cultural Obert de la Diputació, en la plaça de les Aules de Castelló, els dies en què s'ha programat, començant per demà dilluns.

“La programació està pensada perquè cada producte participant estiga present un únic dia, junt amb altres amb què maride en harmonia, segons el criteri d'ASUCAP. En aquesta primera jornada, estarà present el vi Clotàs Monastres de Celler Flors, els PONGA de Sentiments Gurmets, la creïlla, llegums i tòfona de Biopenyagolosa i el vozka de Carmelità, destil·lat amb Aigua de Benassal”, ha informat el diputat Roig.

Una nova iniciativa de la consolidada Castelló Ruta de Sabor

La Diputació de Castelló està sumant noves iniciatives relacionades amb Castelló Ruta de Sabor i amb el mateix objectiu que va guiar al seu dia la creació d'aquesta marca guia: augmentar el consum de productes autòctons com a via de desenvolupament dels municipis de la província.

“En aquesta mateixa línia fa a penes unes setmanes duem a terme la I Fira de la Cervesa Artesanal Castelló Ruta de Sabor amb enorme èxit de públic. Ara durem a terme aquestos tastos maridats, i amb la proximitat del Nadal continuaran les accions que ens permeten millorar la visibilitat dels productes de Castelló. Volem que els productes de la nostra terra estiguen presents a totes les llars de la nostra província, perquè això equival a sumar riquesa a les nostres empreses, als nostres pobles i en definitiva a la nostra província”, ha explicat Roig.

Cal recordar que la Diputació ha consolidat Castelló Ruta de Sabor com una de les marques agroalimentàries vinculades a un territori amb major magnitud, ja que actualment aglutina 80 productors i més de 100 productes de 14 sectors productius distints. Tant és així que en la recent edició de la fira Gastrònoma va ser una de les marques millors valorades entre els 15.000 prescriptors que van participar.