La Diputació obri la seua gestió a través de les xarxes socials

La Diputació obri  la seua gestió a través de les xarxes socials
31 d'Octubre de 2016

La institució provincial aprofita els seus perfils institucionals per a impulsar la participació ciutadana i el govern obert

31 d'octubre. La Diputació de Castelló ha convertit les xarxes socials en una eina més dins la seua estratègia per implementar el govern obert en la gestió diària. Per a això, l'administració provincial ha reforçat els seus diferents perfils oficials, amb especial atenció en els perfils de Facebook i twitter del Govern provincial, per a, tal com ha destacat el diputat de Modernització Luis Martínez, “augmentar la percepció de transparència que té la gent i impulsar la seua participació i coneixement en la gestió diària d'aquesta casa”.

Un objectiu que ha generat tan sols en l'últim any un notable increment de fins al 400% de les persones seguidores de la Diputació en els seus dos perfils oficials. Així, mentres en la seua pàgina de Facebook la xifra de “m'agrada” ascendia fa un any fins a 1.975, en data d'avui aquesta se situa en 8.658, comportament que es repeteix en Twitter al passar els followers de poc menys de 2.000 fins als 7.405 de l'actualitat. Una quantitat de més de 16.000 persones seguidores que, unida a la resta de perfils institucionals, superen la barrera de les 50.000 persones seguidores.

“Les xifres per si soles -ha destacat Martínez- parlen del treball que aquesta casa està realitzant per obrir-se a la societat i millorar els canals de comunicació per a transmetre amb claredat, i sense filtres, els valors i identitat institucionals i el treball que estem realitzant diàriament per a la gent”.

De fet, l'abast (persones a qui arriba una publicació) de la marca Diputació tan sols en Facebook aquest mes d'octubre ha superat la barrera de les 440.000 el que, sumat a l'impacte en Twitter i Youtube, amb més de 115.000 visualitzacions en els 796 vídeos pujats “demostra que les xarxes ens ofereixen un canal de comunicació directe i diari amb milers de persones de la província”.

Perfils específics

No en va la bidireccionalitat és una de les claus de l'augment de presència de la Diputació de Castelló, tant en els seus dos perfils genèrics, com en els comptes específics, sent la del Patronat de Turisme (Turisme de Castelló) la que major impacte genera amb més de 26.000 persones seguidores entre els seus perfils de Twitter i Facebook. “Es tracta d'una important finestra oberta a milers de potencials turistes que descobreixen els innumerables encants que amaga la nostra província a través de les xarxes socials”, ha ressenyat Martínez.

En la mateixa línia d'interacció, diferents departaments i àrees de l'administració provincial tenen perfil propi, com és el cas de Dipu Esport (amb 2.265 persones seguidores), Cultura Dipcas (amb 2.653) o la marca Castelló Ruta de Sabor, amb més de 2.100 persones seguidores.

A tots aquestos comptes, a més, cal sumar-hi els generats per a programes i iniciatives impulsades des del Govern provincial, com és el cas de l'acabat de celebrar Festival Curtmetrant i que permeten “portar la veu de la Diputació i la seua gestió per tota la província per a oferir a la gent de Castelló una eina d'interacció amb la Diputació i un espai on conéixer la labor d'aquesta casa”.