La Diputació fomenta la venda i el consum de tòfona

La Diputació fomenta la venda i el consum de tòfona
17 de Decembre de 2017

Un reeixit I Mercat de la Trufa Castelló Ruta de Sabor ha estat la millor plataforma perquè la Diputació de Castelló fomente a la ciutat de Castelló el consum de trufa entre centenars de persones.

17 de desembre. Un reeixit I Mercat de la Trufa Castelló Ruta de Sabor ha estat la millor plataforma perquè la Diputació de Castelló fomente a la ciutat de Castelló el consum de trufa entre centenars de persones. Així, la important presència de públic durant tot el transcurs de la fira, de 10 a 15 hores d'avui, ha avalat l'èxit d'una nova iniciativa promocional de la Diputació com a part de la campanya nadalenca 'Tria Castelló' que ha posat en marxa a través de la seua marca de productes autòctons 'Castelló ruta de sabor'.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha conegut en primera persona la gran varietat de productes, llocs i propostes d'activitats a realitzar en aquest mercat, que és la primera fira d'aquestes característiques dedicada a la trufa que organitza el Govern provincial.

“Volem acostar un producte que mundialment és reconegut pels millors cuiners i gastrònoms del món a tota la gent de Castelló, perquè el coneguen, l'aprecien i ens convertim en els millors ambaixadors de la nostra gastronomia. El cultiu de la tòfona s'està consolidant com una activitat amb eixida econòmica de futur als municipis de l'interior, i fomentar el seu consum a la capital reverteix en millors oportunitats per a l'interior”.

“Mai abans havíem fet una aposta tan important per promocionar així el consum de trufa de la província entre la pròpia gent de Castelló. És la primera vegada que la ciutat de Castelló compta amb un mercat de la trufa, i la portem per a donar-la a conéixer entre la pròpia gent de Castelló, ja que hem detectat precisament una falta de coneixement i de consum entre la població en general. Volem que així com és preada pels especialistes, també ho siga entre la gent de Castelló en general per a fomentar el seu consum a la província. Sí que hi ha fires de la trufa en els pobles amb tradició trufícola, com són Benassal o El Toro, però a la capital de la província és quelcom innovador que esperem que tinga molt bona acollida entre el públic”, ha explicat el president.

I és que l'objectiu fonamental d'aquest mercat es correspon amb el de la marca de productes autòctons de la Diputació, Castelló ruta de sabor, de promocionar els productes de la província i potenciar el seu consum en les pròximes dates nadalenques, així com recolzar la gastronomia castellonenca i el turisme dels municipis productors.

Una oferta de qualitat per a dinamitzar el centre de Castelló

Fins a l'últim detall d'aquest mercat s'ha cuidat amb cura perquè les visites respiren castellonerisme en el seu ambient. Així, els vins que s'han pogut degustar es corresponen amb els millors caldos de la província, gràcies a la participació de la IGP Vins de Castelló.

Han estat un total de 15 les casetes de productors i truficultors provincials, amb empreses de trufiturismo, cuiners especialitzats en aquest preat fong i música en directe. 

De la mateixa manera, de 12 a 13 hores ha tingut lloc un multitudinari showcooking amb tuber melanospum a càrrec del xef Kike Peris, de Randurías Restaurant i Esdeveniments de Jérica. En aquesta demostració de cuina en directe s'han donat pautes per a aconseguir un major aprofitament de l'aroma de la trufa a través del producte. Una activitat que s'ha realitzat gràcies a la col·laboració del restaurant, de l'empresa Truffeat i de l'Ajuntament del Toro.


 

Els més menuts de la casa també han tingut el seu espai en aquesta fira, amb activitats adreçades a conéixer la trufa de forma lúdica i divulgativa, perquè un altre dels objectius que la Diputació perseguia amb aquest mercat era, “ensenyar als potencials consumidors del futur a apreciar aquest producte, perquè la gent de Castelló hem de ser els millors ambaixadors de la nostra trufa negra”, tal com ha assenyalat el president Moliner.

Material divulgatiu en el mercat

Com a part de l'objectiu de la Diputació de Castelló de donar a conéixer les millors qualitats dels productes de la província, el Govern provincial ha editat díptics en què s'explica la forma òptima de consum de la trufa d'acord amb les seues característiques. A més, la gent ha pogut trobar en aquest material també una recepta per a poder practicar a casa tot el que s'ha aprés en el Mercat de la Trufa Castelló Ruta de Sabor per tal de degustar una de les matèries primeres més apreciades de la gastronomia internacional i que produeix bona part de l'interior de Castelló.

Servei d'Assessorament en Truficultura

Dins de la línia de promoció i posada en valor de la trufa com a element vertebrador del turisme a la zona de l'interior, la Diputació va crear el Servei d'Assessorament en Truficultura, per mitjà del qual ofereix atenció presencial, telefònica o per adreça electrònica a l'agricultor o agricultora que compta amb una plantació trufera. “Es tracta de reforçar la trufa com una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de l'interior de la província”, ha explicat Roig.