La Diputació llança la campanya 'Tria Castelló'

La Diputació llança la campanya 'Tria Castelló'
29 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló invertirà 150.000 euros en l'ambiciosa campanya 'Tria Castelló' que ha dissenyat per a impulsar al màxim el consum de productes autòctons de la província.

29 de novembre. La Diputació de Castelló invertirà 150.000 euros en l'ambiciosa campanya 'Tria Castelló' que ha dissenyat per a impulsar al màxim el consum de productes autòctons de la província. Amb motiu de la proximitat de les festes nadalenques, i sent aquest període el que més consum agroalimentari concentra, el president de la Diputació, Javier Moliner, ha presentat avui en la Cooperativa d'Oli de Viver aquesta potent iniciativa que traurà al carrer de la mà del sector productiu castellonenc els productes de la marca guia de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor per a fomentar el seu consum durant les pròximes dates.

“Aprofitant que estic en unes instal·lacions modèliques d'una empresa que ha sabut entendre el temps que corre en el món rural i la necessitat de treballar des de la professionalització per a aconseguir que cada dia hi haja noves oportunitats per a la gent que decideix viure ací a la zona de l'Alt Palància, avui presentem la potent campanya promocional Tria Castelló, perquè les taules de la nostra província s'òmpliguen de productes de Castelló”, ha assenyalat el president.

En aquest sentit, Moliner ha explicat que “des del Govern provincial estem apostant per posar en valor els nostres menjars, els nostres millors productes, però també per tornar riquesa al territori. Aquesta aposta de triar productes de la terra estem en condicions de garantir a la gent que no la defraudarà. Estem segurs que els nostres olis estan en l'elit dels olis del món, i el mateix amb altres productes que configuren un bodegó de productes de primer nivell i que no defraudaran a qui els trie. I no té sentit que a la nostra província, arribadat el Nadal no apostem per aquestos productes de Castelló. I des de la Diputació, des d'avui fins a Nadal arranquem aquesta campanya potent de comunicació invitant tothom a consumir Castelló aquest Nadal”.

Entre les accions que contempla aquesta iniciativa figuren unes quantes fires i accions directament adreçades a la venda de producte fins a finals d'any, així com una important campanya de comunicació que es mantindrà durant aquest període per a visibilitzar el producte castellonenc a través de mitjans de comunicació, accions de màrqueting, xarxes socials i agències, així com en suports de publicitat exterior. Una promoció que es realitza a nivell provincial autonòmic i nacional.

Cal assenyalar que també com a part de l'esforç de la Diputació per visibilitzar el producte de Castelló, a través de Castelló Ruta de Sabor ha col·laborat perquè alguns productors, botigues especialitzades i centres comercials hagen elaborat cistelles nadalenques amb productes autòctons que formen part de la marca guia.

Noves fires i activitats programades fins a finals d'any

A pesar que Tria Castelló' és una campanya que naix amb vocació de mantindre's durant tot l'any, és especialment durant aquest període de màxim consum agroalimentari quan centrarà els seus esforços per tal d'aconseguir multiplicar la venda de productes autòctons de Castelló.


 

Així, amb la col·laboració de l'Associació de Sommeliers de Castelló i Província (ASUCAP), la Diputació ha organitzat com una de les primeres accions de la campanya la primera edició del Cicle tastos maridats de productes Castelló Ruta de Sabor. Es tracta d'una activitat adreçada tant al sector professional, com al públic en general, amb la finalitat de promocionar els nostres productes i incentivar el seu consum a través d'aquest ‘aparador’ del sector agroalimentari de qualitat. Els tastos estan tenint lloc amb una gran acollida de públic durant el mes de novembre i continuaran els dies 4, 11 i 18 de desembre en l'edifici de Cultura de la plaça de les Aules.


 

Una altra important activitat d'aquesta campanya serà la Fira del VI Ciutat de Castelló els dies 1, 2 i 3 de desembre. El recinte de la Pèrgola acollirà aquest espai no sols dedicat al consum i a la venda de productes, sinó que també es planteja com un espai didacticoeducatiu amb activitats per a persones adultes i xicotetes, en les que es pot conéixer tota la cultura que embolica al vi. Tastos, demostracions, xarrades, tallers i actuacions musicals en directe completaran una interessant programació entorn del vi de Castelló.


 

Acostar l'interior al litoral: I Mercat de la Tòfona Negra

Entre les iniciatives més noves de les organitzades per part de la Diputació en aquesta campanya 'Tria Castelló' figura l'organització el pròxim 17 de desembre del I Mercat de la Tòfona Negra. Aquest esdeveniment tindrà lloc de 10:00h a 15:00h en la plaça de les Aules de Castelló. Entre els objectius d'aquesta iniciativa està la promoció d'aquest preat fong que es cultiva a l'interior de la província, fomentar el seu coneixement i potenciar el seu consum en les pròximes dates nadalenques. Serà una gran oportunitat per a recolzar la gastronomia i fomentar les oportunitats turístiques dels municipis productors. En aquest mercat es podrà adquirir trufa fresca i productes derivats i gaudir de degustacions, exhibicions i música en directe.