La Diputació implanta la finestreta única

La Diputació implanta la finestreta única
7 de Decembre de 2017

La Diputació de Castelló treballa en la contínua implantació d'eines d'Administració electrònica d'acord amb la seua aposta per la innovació pública per a millorar les relacions, tant amb la ciutadania com amb els seus proveïdors, agilitzant al màxim aquestos procediments i estalviant costos en mitjans materials i sobretot en temps.

7 de desembre. La Diputació de Castelló treballa en la contínua implantació d'eines d'Administració electrònica d'acord amb la seua aposta per la innovació pública per a millorar les relacions, tant amb la ciutadania com amb els seus proveïdors, agilitzant al màxim aquestos procediments i estalviant costos en mitjans materials i sobretot en temps. Així, l'última novetat en aquest intens camí iniciat per Javier Moliner al capdavant del Govern provincial en 2012 ha estat la implantació de la finestreta única.

El diputat d'Innovació, Luis Martínez, ha explicat que “gràcies a la implantació d'eines d'Administració electrònica, com per exemple la finestreta única, tant les empreses com qualsevol persona poden aprofitar tots els avantatges que les noves tecnologies i Internet suposen en el marc de la seua relació amb la Diputació: estalvi de temps, de desplaçaments, de documents, perquè molts ja estan en el sistema i no han d'imprimir-los ni portar-los físicament, entre altres qüestions”.


Així, entre els avantatges d'aquesta nova eina a través de la qual se centralitza tota la documentació que maneja la Diputació, a la ciutadania i a les empreses se'ls estalvia temps i costos relacionats amb desplaçaments. A més, cal tindre en compte la flexibilitat d'horaris, ja que les oficines virtuals o seus electròniques estan obertes 24 hores els 365 dies de l'any i són accessibles des de qualsevol lloc.

Immediatesa, atés que els tràmits es poden realitzar en breu espai de temps. Major simplicitat, ja que l'ús de l'Administració electrònica evita aportar documentació que ja es troba en poder de l'Administració, reducció de les càrregues administratives, a través de la millora dels procediments burocràtics.

Cal recordar que la seu electrònica de la Diputació està activa per a qualsevol persona en http://dipcas.sedelectronica.es/info.0 i ja en el seu interior, depenent del tipus de relació amb l'Administració (com a persona, Ajuntament o empresa), hi ha actius tota una sèrie de serveis per a facilitar qualsevol tramitació amb el mínim d'esforç per part de la persona interessada.