La Diputació espera una campanya estival de rècord

La Diputació espera una campanya estival de rècord
18 de Juny de 2017

La Diputació de Castelló espera una gran campanya estival, amb l'arribada de més de 850.000 turistes i més de 4,5 milions de pernoctaciones hoteleres entre els mesos de juliol i setembre.

18 de juny. Les reserves confirmades ja i les bones previsions del propi empresariat turístic permeten avançar que el de 2017 serà un estiu de rècord a la província de Castelló. Tant és així, que la Diputació de Castelló espera una gran campanya estival, amb l'arribada de més de 850.000 turistes i més de 4,5 milions de pernoctacions hoteleres entre els mesos de juliol i setembre.

Aquestes previsions són fruit tant de la recuperació del mercat nacional i l'arribada de turistes de tota Europa fruit de l'estabilitat de la destinació, així com de la intensa campanya promocional que ha emprés el Govern provincial. De fet, el pressupost destinat enguany directament a l'impuls i promoció del sector turístic castellonenc ascendeix a més de 5,1 milions d'euros.

Aquesta meta és accessible en aquestos moments, després que en 2017 s'estiguen consolidant els índexs de creixement de viatgers de l'any passat –en l'entorn de l'11%-, però incidint en un nombre més gran de pernoctacions –enguany creixen un 11% enfront del 8% de 2016-.

Andrés Martínez, vicepresident de la Diputació i responsable del Patronat Provincial de Turisme, ha confirmat que “l'estratègia que hem posat en marxa en coordinació amb tot el teixit turístic provincial ens està permetent créixer enguany per damunt del 10%, tant en nombre de turistes com de pernoctacions hoteleres”. Martínez també destaca que, “sent important aquest creixement, també ho és el fet que està augmentant la rendibilitat de cada persona, la qual cosa repercuteix directament en la creació de llocs de treball en el sector”,

El vicepresident provincial destaca que “dels 5.125.202 euros pressupostats per a Turisme, disposem de més de 1,5 milions d'euros programats per a dur a terme en 2017 un complet programa d'accions estratègiques que promocionen Castelló com a destinació turística, una quantia important destinada a atraure visites tant del mercat nacional, com del cada vegada més emergent mercat internacional”.

El vicepresident de la Diputació ha incidit en la meta establida pel president del Govern provincial, Javier Moliner, “perquè el turisme cresca com una de les locomotores de l'economia provincial. Un sector productiu de primer ordre que des de la Diputació continuarem impulsant, potenciant la competitivitat de la província com a destinació turística, perquè deixe de ser un sector i es convertesca en una indústria que siga font de riquesa per als nostres pobles”.

Treball consensuat i arreplegat dins del Pla estratègic

El treball promocional desenvolupat per la Diputació amb l'empresariat turístic castellonenc és conseqüència del Pla estratègic de turisme 2017-2020, dissenyat per l'Administració provincial per a definir un model de futur per al sector que multiplique les oportunitats econòmiques i laborals. En l'actualitat, el turisme suposa ja un pilar fonamental de la nostra economia al representar prop del 13% del PIB provincial.

Així, dins dels reptes a aconseguir a través del full de ruta elaborada pel Patronat Provincial de Turisme per al turisme castellonenc, el president del Govern provincial va fixar la creació d'ocupació i la projecció econòmica “com les principals metes a aconseguir perquè aquesta província continue creixent i amb ella tota la seua població”.

Per a això, les iniciatives i polítiques de promoció turística ideades dins del pla provincial ambicionen que el turisme passe en quatre anys de representar el 12,3% del PIB provincial al 16% “convertint-se en una indústria que augmente un 30% els ingressos i porte als nostres pobles més i millors oportunitats econòmiques”.

En la mateixa línia, i en clau laboral, la meta d'aquest full de ruta turística pretén que la quota que representa el turisme sobre el total de la població empleada augmente un 33%, passant la mitjana de persones empleades de 18.754 persones fins a les 25.000 a mitjà i llarg termini.
 

Quatre grans claus turístiques

Amb l'objectiu d'assolir els objectius anunciats, “construir la destinació turística que volem ser” i donar continuïtat a una tendència que ha permés que s'incremente en un 6,29% la variació interanual del nombre de persones empleades en hostaleria en el passat any, el document marc elaborat estableix les quatre grans claus estratègiques que defineixen “el què volem ser i com aconseguir-ho”.

Totes elles amb la premissa última de convertir i consolidar Castelló com una destinació de qualitat, sostenible i diferencial, que ens permeta consolidar una província turística els 365 dies de l'any, combatent així la desestacionalització i prolongant l'impacte que el turisme té sobre el teixit econòmic provincial.
 

1.- Marca diferencial

I és que “Castelló és una terra única, en la que la mar i la muntanya es fonen en 120 quilòmetres de platges i 1.500 quilòmetres de sendes, pel nostre patrimoni natural, històric, cultural i gastronòmic. El repte és aprofitar aquesta marca diferencial que fa incomparable la província i que ha d'explotar.

2.- Destinació multiexperiència

No en va, el segon dels eixos és aquesta naturalesa que converteix Castelló en una destinació multiexperiència amb un enorme potencial turístic. A més de sol i platja, la província té un patrimoni natural d'interior inigualable a escassos quilòmetres que fan de Castelló el millor escenari per a viure el turisme en el seu major esplendor.

3.- Turisme sostenible

La Diputació també aposta per un turisme sostenible, tant econòmicament com mediambiental. Els recursos naturals són un dels principals atractius de la província i el seu desenvolupament turístic des d'una òptica sostenible porta a protegir-los i posar-los en valor per a generar riquesa.
 

4.- Competitivitat en el mercat internacional

Finalment, la quarta clau fixada dins del Pla estratègic de turisme planteja en l'horitzó 2020 és consolidar una destinació més competitiva, orientada a l'excel·lència i la innovació i posicionada com un referent turístic internacional. No en va, la Diputació està incidint en la projecció turística de Castelló a nivell nacional, amb la Comunitat Valenciana, Catalunya i Madrid com principals mercats emissors, però amb especial atenció en l'expansió internacional.