La Diputació destinarà el 40% del seu pressupost turístic a atraure directament més turistes

La Diputació destinarà el 40% del seu pressupost turístic a atraure directament més turistes
29 d'Octubre de 2017

La Diputació de Castelló destinarà més de 2.090.000 euros, el 40% del seu pressupost turístic, a incidir amb accions directes de promoció en l'arribada i el moviment de més turistes a la província en 2018.

29 d'octubre. La Diputació de Castelló destinarà més de 2.090.000 euros, el 40% del seu pressupost turístic, a incidir amb accions directes de promoció en l'arribada i el moviment de més turistes a la província en 2018. Així, el Govern provincial ha aprovat amb la Generalitat i el suport unànim de l'empresariat de la província els seus comptes turístics per a l'any que ve, que contemplen una inversió rècord de 5,3 milions d'euros.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha posat en valor que “són uns comptes pensats des del contacte directe amb l'empresariat i municipis i, per tant, estan ajustats al que el personal tècnic, sector i municipis creuen que han d'anar els recursos per a continuar creixent en turisme de qualitat. És l'eficàcia la que guia la nostra actuació, perquè més turistes vinguen a la província i continuen generant major impacte en el desenrotllament econòmic i l'ocupació”.

Cal tindre en compte que entre les accions promocionals que es contemplen en els 2.090.000 euros s'inclouran campanyes adreçades a captar més turisme estranger, nacional i també turistes de proximitat amb la pròpia gent de Castelló com a públic objectiu.

En aquest sentit, Moliner ha explicat que “adrecem les mirades a la resta de zones d'Espanya i als principals mercats internacionals d'interés per al turisme de Castelló, però no deixem de costat que aproximadament el 30% del turisme de la província prové de la resta de la Comunitat Valenciana i de la pròpia província de Castelló, amb la qual cosa l'objectiu de continuar millorant aquest turisme de proximitat serà una clau del pressupost de 2018”.

Cal assenyalar que la Diputació de Castelló consensua amb el sector empresarial, els municipis i la Generalitat el 'full de ruta' del seu treball promocional al principi de cada exercici. Per això, serà durant l'any que ve quan s'acaben de perfilar en el Patronat Provincial de Turisme aquestes accions que conformen el Pla de màrqueting turístic i que definirà quant pressupost es destina a cada una de les accions que contemple aquest document estratègic.

Innovant també en promoció per a arribar al turisme

La Diputació de Castelló treballa per innovar cada any en els formats promocionals utilitzats per a, d'acord amb les recomanacions del personal tècnic, guanyar en eficàcia a l'hora de captar més turisme. És per això que Internet i les noves tecnologies guanyen cada vegada més terreny en la planificació d'accions promocionals directes.

Tanmateix, la programació de fires, campanyes en mitjans convencionals i viatges de familiarització adreçats a prescriptors de destinació continuen sent accions molt a tindre en compte per part del Patronat Provincial de Turisme, demostrada la seua efectivitat ja durant anys.

Les claus del treball turístic de la Diputació a mitjà termini queden incloses en el Pla estratègic de turisme 2017-2020.

Una prioritat que es tradueix en més del doble de pressupost

El Govern provincial plasma en els seus comptes de l'any que ve la prioritat estratègica marcada pel president Moliner pel turisme com a motor econòmic i de desenrotllament dels municipis de la província, ja que des de 2012 a 2018 ha incrementat el seu pressupost en un 141%.


 

“En cinc anys hem aconseguit tindre recursos per a poder multiplicar quasi per 2,5 la inversió en turisme, perquè estem convençuts que és fonamental ajudar a fer que la indústria del turisme, clau per a la província, siga més competitiva. Només així podem continuar avançant en l'arribada de turistes, la millora d'oportunitats per als nostres municipis, generar més ocupacions i consolidar els ja existents”, ha assenyalat el president.
 

Cal recordar que el pressupost de Turisme de la Diputació en 2012 va ser de 2.233.467 euros, i des de llavors i fins ara el Govern provincial de Javier Moliner ha anat incrementant aquesta quantia fins a aconseguir la xifra rècord del pròxim exercici, 5.384.600 euros. Respecte a 2017 l'increment és del 4,33%, amb 223.399 euros més.