Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

Llum de la memòria
Gaudix d'aquesta nova iniciativa cultural a Benassal i Castellfort
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.
Dia de la Província 2017
Dia de la Província 2017
Fòrum Despoblació
Fòrum Despoblació
Llum de la memòria
Gaudix d'aquesta nova iniciativa cultural a Benassal i Castellfort
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.
Dia de la Província 2017
Dia de la Província 2017
Fòrum Despoblació
Fòrum Despoblació

La Diputació ajudarà els pobles a crear productes turístics

La Diputació ajudarà els pobles a crear productes turístics

12 d'octubre. Les noves inversions turístiques de 1,7 milions d'euros de la Diputació de Castelló crearan productes turístics que desestacionalitzen l'activitat dels pobles i servesquen per a la seua comercialització. Així, les ajudes anunciades ahir pel president del Govern de la província, Javier Moliner, incideixen a més en factors tan importants com l'eliminació de barreres arquitectòniques que afavoresquen l'accés de les persones amb mobilitat reduïda als recursos turístics de la província.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “entre els criteris de valoració d'aquestes subvencions es primarà que les actuacions ajuden a mantindre una activitat turística continuada al municipi. En definitiva, aquesta creació de productes turístics camina en l'objectiu final de desestacionalitzar el turisme, objectiu que mantenim amb importants actuacions com amb la promoció o amb plans com el Castelló Sènior”.

El caràcter integral del projecte a subvencionar és un altre dels criteris més importants en la baremació d'aquestes ajudes. Així, es tindrà en compte la comercialització final del producte turístic, entenent-se com a tal la venda d'entrades per a accedir al recurs objecte d'actuació.

En aquest sentit, el vicepresident Martínez ha assenyalat l'especial importància que té “tindre una visió integral de la viabilitat que té posar en valor un recurs d'un poble i convertir-lo en producte turístic. Convertir un recurs en un producte que es puga gaudir com a experiència pel turisme i que aquest pague una entrada per això modifica i enriqueix tant l'experiència que deixa al territori, als nostres pobles, que és un factor a tindre molt en compte”.

Projectes supramunicipals, major benefici per al territori

La Diputació Provincial llança aquestes noves subvencions per a municipis turístics amb l'objectiu d'impulsar la competitivitat del sector turístic castellonenc, i és per això que aquells projectes que revertesquen en un benefici supramunicipal també seran millor considerats.

“Volem que el turisme, l'arribada de visitants, redunde en el màxim benefici possible per als nostres pobles, i en aquest sentit els tècnics han establit els criteris que caminen més cap eixa direcció. És per això que una altra de les variables que es contempla en aquest capítol de subvencions és l'impacte que tindrà al municipi l'actuació en concepte de llocs de treball una vegada finalitzat el projecte”, ha assenyalat Andrés Martínez.

Bones previsions per a aquest pont

La Diputació de Castelló manté les bones expectatives turístiques per a aquest cap de setmana o pont del 12 d'octubre a la província.

Així, si bé és cert que el passat cap de setmana amb el 9 d'Octubre l'ocupació va superar quotes del 90% en alguns punts turístics de l'interior i la costa castellonenca, per a aquest cap de setmana la previsió és superar el 80% en costa i el 85% en l'interior, principalment turista de proximitat de la Comunitat Valenciana o de perfil nacional.