Diputació promociona a través de Solconcer l'ús ceràmic davant prescriptors de tot el món

Diputació promociona a través de Solconcer l'ús ceràmic davant prescriptors de tot el món
22 de Febrer de 2017

Moliner: “La ceràmica castellonenca és un referent mundial i fomentar el seu ús és sumar oportunitats a tota la província”

22 de febrer. La Diputació de Castelló continua treballant per a fer de Cevisama “la major font d'oportunitats per al taulellet castellonenc, clau en el desenvolupament econòmic de la província”. Així ho ha subratllat el president del Govern provincial, Javier Moliner, durant la presentació de les últimes novetats de l'eina Solconcer, impulsada per l'Administració junt amb l'Institut de Tecnologia Ceràmica de Castelló (ITC-UJI) per a “demostrar a tot el món que la ceràmica provincial és el material que millors prestacions ofereix en qualsevol espai constructiu”.

Perquè, tal com ha subratllat Moliner, “el paper de les institucions ací ha de ser vindre a aportar-li valor al sector i a dir-li a tot el món que quan visiten Cevisama estan visitant la fira d'un territori que creu en la ceràmica, aposta per la ceràmica i està disposat a aportar-li el màxim valor afegit al taulellet castellonenc”.

En aquesta línia, i de la mà del millor centre d'investigació ceràmica del món, la Diputació va implementar fa ja quatre anys una plataforma l'objectiu de la qual és el d'oferir als sectors de la construcció i la ceràmica una eina informàtica capaç de caracteritzar, de manera rigorosa i des del punt de vista ambiental, econòmic i prestacional, nombroses solucions constructives.

Així, a través “d'aquesta ferramenta que permet als prescriptors prendre la millor decisió basant-se en una argumentació tècnica”, el Govern provincial reforça la seua condició de “principal aliat institucional del sector ceràmic. Perquè volíem vindre a Cevisama no sols a mostrar el suport institucional amb les més de 200 empreses de la província o donant recer a la representació institucional sinó intentant que se li done valor a la ceràmica castellonenca”

És per això que Solconcer s'ha convertit “en un dels millors aparadors per a demostrar que ací fem un producte capaç de competir a tot el món amb la cara ben alta i sabent que ni en prestacions ni en solucions ningú ens pot guanyar. Aquest sofisticat comparador de material i usos ceràmics ajuda a prescriptors, arquitectes, promotors i fabricants a prendre la millor decisió a l'hora d'instal·lar ceràmica en qualsevol espai, tant de la llar com urbà”.

Nova fase del projecte

Moliner ha incidit en l'elevat grau d'acceptació de Solconcer entre el sector a nivell internacional a l'hora de consultar els usos ceràmics en particions horitzontals, particions verticals humides i paviments urbans, la qual cosa ha portat la Diputació a considerar que “s'ha de seguir augmentant la seua funcionalitat amb la introducció de solucions constructives per a rehabilitació de vivendes i façanes obrint d'aquesta manera una nova veta de mercat per a un sector productiu clau en el teixit econòmic i laboral de Castelló”.

En aquest sentit, el president provincial ha subratllat que “era necessari entendre que en aquestos moments les solucions de la ceràmica no se circumscriuen a l'espai interior de les llars, sinó que obrim pas a solucions en façanes i a la reestructuració del paisatge urbà amb materials cada vegada més avançats, que li aporten un alt valor afegit. En definitiva, solucions que és bo que qualsevol prescriptor tinga en la seua mà a l'hora de prendre la decisió d'optar pel millor material”.

Amb aquesta nova fase, per a la que el Govern provincial invertirà més de 80.000 euros i que estarà completada en el primer trimestre de 2018, Solconcer ampliarà i optimitzarà els procediments emprats “obrint el ventall d'oportunitats per a nous usos, traient el màxim rendiment als nostres taulellets i demostrant als prescriptors i professionals que el taulellet de Castelló és garantia de qualitat, durabilitat i eficiència per a qualsevol espai constructiu”.

Tercera jornada en Fira València

Cal destacar que la presentació de Cevisama marca l'inici “d'una nova i intensa jornada de treball en què la Diputació, a través de l'estand habilitat en Fira València, promourà que tota la província puguem defendre amb força un sector crucial para el present i el futur de Castelló. Millorant la competitivitat de les nostres empreses ceràmiques ajudem a generar més oportunitats de negoci i, amb elles, a crear més ocupació i de més qualitat”.

“Perquè el nostre paper és dotar d'eines i recursos un sector al qual li devem part del que els nostres pobles són i que suporta més de 22.000 ocupacions” i per això l'espai habilitat per la institució provincial avui acollirà fins a tres presentacions d'ajuntaments amb indústria ceràmica, així com dues de l'Associació de Tècnics Ceràmics, una d'elles la presentació del llibre 'Introducció a la decoració digital ceràmica' editat pel Servei de Publicacions de la Diputació.

Així, l'Ajuntament de Castelló aprofitarà l'estand provincial per a presentar el seu Premi Nacional de Ceràmica Ciutat de Castelló, mentres que l'Alcora farà el mateix amb el II Premi l'Alcora Espai Ceràmic Azuliber, i Nules donarà a conéixer el projecte 'NATIU'.