Diputació detecta prop d'un centenar d'oportunitats de negoci per a la ceràmica

Diputació detecta prop d'un centenar d'oportunitats de negoci per a la ceràmica
21 de Febrer de 2017

El Govern provincial presenta en Cevisama junt amb l'ITC-UJI els últims avanços del sistema de vigilància competitiva, Vigilancer

21 de febrer. La Diputació de Castelló, de la mà de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-UJI), ha posat sobre la taula del sector ceràmic castellonenc un centenar d'oportunitats de negoci per a millorar la seua competitivitat “i propiciar el millor escenari perquè el taulellet provincial continue sent un referent a nivell mundial”.

Així ho ha destacat el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, durant la presentació de les últimes novetats del projecte Vigilancer, impulsat pel Govern provincial per a brindar a les empreses ceràmiques provincials un pioner sistema de vigilància competitiva, que des de fa més de dos anys “els ofereix una inesgotable font d'informació estratègica per a avançar-se a les noves tendències en el comportament del mercat”.

Amb aquest objectiu, Vigilancer disposa d'un complet sistema de busca d'informació en mitjans i fonts online que, tal com ha subratllat Aguilella, “en l'actualitat té 4.537 continguts que permeten a aquesta Diputació ser el millor aliat institucional per al creixement i desenvolupament d'un sector clau per al teixit econòmic i laboral de Castelló com és el ceràmic”.

Durant la presentació de l'informe 'TOP 2016' d'aquesta eina d'informació estratègica que facilita accions de màrqueting i innovació a la indústria ceràmica, el diputat de Promoció Econòmica ha posat en valor les oportunitats desenvolupades al llarg del passat any i que major impacte han causat entre els quasi 400 membres de la xarxa.

Entre les noves vetes de mercat detectades, Aguilella ha subratllat que aquest sistema “avala la versatilitat i utilitat del taulellet castellonenc a l'avançar que més enllà de la llar, l'ús urbà de la ceràmica ofereix una oportunitat clara de diversificació del negoci”.

Cal destacar que durant la presentació de les últimes novetats d'aquest sistema de vigilància competitiva, s'ha anunciat que el pròxim mes de novembre se celebrarà un fòrum de trobada i opinió que sota el paraigua de Vigilancer reunirà els i les professionals més rellevants del sector per a obrir la plataforma al nombre més gran de prescriptors internacionals.

Segona jornada de treball en Cevisama

A més de la presentació de Vigilancer, Aguilella ha ressaltat que l'estand habilitat per la Diputació en Fira València “ha demostrat per segon dia que és el millor espai perquè tota la província, en una mateixa direcció, treballe per a donar el major suport institucional possible a la ceràmica castellonenca”.

D'aquesta manera, la segona jornada de treball en Cevisama ha arrancat a les 10.00 hores amb una demostració de terrisseria i pintura ceràmica artística realitzada per l'Ajuntament de Ribesalbes per a, a continuació, acollir l'exposició de pintura ceràmica de l'Ajuntament de Llucena del Cid.

Per la seua banda, l'Alcora ha convertit l'estand cedit pel Govern provincial “en la major cita del sector ceràmic” en l'espai triat per a entregar el Premi del Públic de les trenta-sisena edició del Concurs Internacional de Ceràmica i presentar el projecte de recuperació de la Reial Fàbrica del Comte d'Aranda.

Ja a la vesprada, la Vall d'Alba i Sant Joan de Moró han estat els encarregats de dinamitzar l'activitat de l'estand provincial amb la presentació, respectivament, d'un vídeo promocional del polígon industrial i del vídeo 'Sant Joan de Moró, terra de ceràmica'.