Diputació converteix el cicloturisme en un eix estratègic de la promoció turística provincial

Diputació converteix el cicloturisme en un eix estratègic de la promoció turística provincial
8 de Juny de 2017

El Govern provincial reuneix 40 ajuntaments i empresariat provincial per a exposar estratègies de captació de cicloturistes

8 de juny. La Diputació de Castelló ha convertit enguany el cicloturisme en un eix estratègic de la seua promoció turística provincial i fruit d'això, el Govern provincial ha organitzat una trobada entre representants de 'Bikefriendly', principal grup d'empreses a Espanya que treballen aquest sector turístic i 40 ajuntaments i empresariat castellonenc, perquè coneguen de primera mà les diferents estratègies i necessitats a l'hora de captar cicloturistes.

No en va, durant la jornada de treball organitzada pel Servei Provincial de Turisme, tant consistoris com empresariat turístic castellonenc va poder conéixer en veu del president i fundador de 'Bikefriendly', així com la directora del Touroperador Bikefriendly i el director de la Consultora del mateix grup, “totes les necessitats i requisits a complir perquè aquest subsector del turisme esportiu mire cap a la nostra província i es convertesca en una font d'oportunitats econòmiques i laborals per al sector hoteler i de la restauració”.

Tant és així que el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat que “Castelló, pel seu patrimoni natural, orografia, clima i instal·lacions té tots els arguments per a convertir-se en una destinació de referència a nivell nacional i inclús internacional per als cicloturistes. És per això que continuarem sumant accions i iniciatives com aquesta que ens permeten refermar Castelló en el mapa cicloturista nacional”.

En aquesta línia, la jornada informativa d'ahir va assentar les bases “d'una estratègia integral que impulsada des de la Diputació, i de la mà d'agents turístics públics i privats, ens permetrà atraure grans masses de cicloturistes”.

Així, els assistents van conéixer la possibilitat de certificar les destinacions amb el segell 'Bikefriendly', un referent molt valorat per part dels cicloturistes a l'hora de triar lloc de vacances. De la mateixa manera, se'ls va instruir sobre les millors fórmules per a comercialitzar el producte i les aliances que es poden desenvolupar amb les empreses que es dediquen al cicloturisme.

125.000 d'inversió provincial

De la mateixa manera, la gerent del Patronat Provincial de Turisme, Virginia Ochoa, va aprofitar la reunió per a donar a conéixer la línia de subvencions que ha llançat la Diputació enguany per primera vegada, adreçades a establiments d'allotjament turístic.

Respecte d'això, Martínez ha incidit “en l'aposta clara i decidida d'aquesta administració per explorar i potenciar totes aquelles vies que ens permeten refermar el turisme com una indústria que ofereix un important volum d'ocupació a Castelló”. Per a això, el Govern provincial destinarà enguany 125.000 euros amb l'objectiu que els hotels, càmpings, cases rurals i apartaments turístics de la província puguen adequar els seus establiments a les necessitats dels cicloturistes.

Junt amb aquesta important aportació econòmica, l'ordenació del territori provincial a l'hora de treballar el cicloturisme, la formació a ajuntaments i empreses i les línies de subvencions per a adequar la província com referent en destinació per a cicloturistes són els eixos estratègics sobre els quals la Diputació està treballant aquest producte.

Estratègia consensuada amb les empreses

I ho està fent perquè així ho ha demanat l'empresariat turístic provincial. No en va, el vicepresident de Turisme ha recordat que l'any passat el Patronat Provincial de Turisme va convocar més de 100 persones que treballen en el sector turístic de la província, tant en ajuntaments com en el sector privat, a diverses reunions distribuïdes en un total de 16 taules de treball per a elaborar el Pla estratègic de turisme 2017-2020 “amb l'objectiu que l'estratègia turística dels pròxims quatre anys nasca des del consens i el diàleg i implicant tots els agents turístics de la província”.

De fet, dins de les dites reunions, una de les estratègies en què va haver-hi consens per part de tots els membres va ser el desenvolupament del cicloturisme, tant en el seu vessant de carretera com de muntanya.