Castelló Ruta de Sabor per a Nadal

Castelló Ruta de Sabor per a Nadal
2 de Decembre de 2016

Onze productors i dos comerços locals han posat a la venda sengles lots nadalencs de productes típics de la província

2 de desembre. “Assaborir el millor rebost de la Mediterrània durant les celebracions nadalenques i, alhora, recolzar els nostres productors locals i el seu impacte en l'economia provincial”. Així ha definit el diputat responsable de la marca 'Castelló Ruta de Sabor', Pablo Roig, la iniciativa posada en marxa per la Diputació de Castelló per a incentivar el consum de productes de la província durant el Nadal.

Per a això, i gràcies al treball conjunt d'onze productors locals inclosos dins la gran marca impulsada per Moliner per a “posar en valor i promocionar el producte agroalimentari provincial”, el Govern provincial ha donat forma a una sèrie de lots d'aliments i productes de la marca Castelló Ruta de Sabor per a fomentar que “aquest Nadal la província siga la verdadera protagonista gastronòmica als nostres municipis, afavorint així la comercialització de productes castellonencs”.

En la mateixa línia de comercialització del producte local, sota aquest segell identificatiu que “garanteix qualitat i proximitat, dos comerços com són 'Cinquanta', a Peníscola i 'Grup On Market' de Borriana posaran a la venda lots gastronòmics elaborats per ells mateixos, “perquè tota la gent de Castelló puga portar fins als seus rebostos el millor sabor de la província”.

I és que tal com ha ressenyat Roig, “degustar gastronomia provincial és paladejar la qualitat i varietat del millor rebost del mediterrani i, a més, fer-ho ajudant a dinamitzar els nostres pobles i a generar oportunitats laborals sobretot a les zones de l'interior. Perquè consumir Castelló Ruta de Sabor és consumir província i des de la Diputació treballarem per a consolidar un segell que més que una marca, és un compromís ferm amb la nostra gastronomia i els seus protagonistes”.

Així les coses, la cistella nadalenca que es vendrà en les botigues dels productors participants i en grans superfícies de la província com és el cas de Carrefour, estarà composta per: Melmelada de tomata ecològica 'Cuixeres', melmelada de taronja 'Dolça La Cartoixa', tòfona d'estiu de Vistabella amb escates de sal i amb mel, aigua de Benassal, Sobrasada de Forcall trufada 'RossaMelia, Carpaccio de carn salada amb tòfona 'RossaMelia', oli d'oliva verge extra premium 'Bardomus', formatge d'ovella 'Tot de Poble', torró d'ametla i de xocolate amb ametla 'Agut de Benlloch', Licor de mandarina 'Nelet', Vi Sirah 2014 'Mas de Rander' i Escumós Brut 'Belmunt i Oliver'.

Inversió provincial

Aquest compromís, tal com ha destacat el diputat provincial, es demostra en la clara aposta inversora realitzada per part del Govern provincial i que es tradueix en nombroses accions estratègiques per a reforçar el patrimoni gastronòmic provincial en la que s'inclouen fins a 286.000 euros per a la promoció de Castelló Ruta de Sabor i dels productes i productors locals a nivell provincial, autonòmic i nacional.

A més, “per a posar sobre la taula dels professionals del sector la qualitat i varietat del nostre rebost”, la Diputació destina 209.00 euros a la presència en fires, 80.000 euros a la realització d'esdeveniments i fins a 9.000 per a la celebració de seminaris tècnics.

A això cal unir el “necessari i merescut suport” que des del Govern provincial brindem als productors locals per mitjà d'inversions com els 20.000 euros destinats al desenvolupament de productes, 51.000 euros per a la seua estratègia, avaluació tècnica i incorporació a més de 28.000 euros per a facilitar-los a les productores de la província assistència tècnica i auditories en matèria de comercialització.