Augmenten en un 25% les vendes d'entrades en l'últim any al Castell

Augmenten en un 25% les vendes d'entrades en l'últim any al Castell
15 d'Abril de 2017

El Govern provincial ha invertit prop de mig milió d'euros en la seua adequació per a superar enguany les 300.000 visites

15 d'abril. La Diputació de Castelló ha intensificat enguany la seua aposta pel Castell de Peníscola per a reforçar la fortalesa de la ciutat papal “com aquest gran referent turístic que ja és per a tota la província i multiplicar el seu efecte reclam entre els milers de turistes que el visiten cada any” després que el passat any s'incrementaren en prop d'un 25% les vendes d'entrades respecte a 2015, fins a superar la barrera del milió d'euros d'ingressos fins a aconseguir el 1.057.195,28 euros.

El vicepresident primer i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha posat en valor uns números que demostren “la rellevància cultural, turística i social del Castell a la província ja que s'ha erigit com el principal reclam que tenim per a atraure grans masses de turistes a la nostra terra i posicionar-nos al món”.

No en va, i després que en 2016 es fregaren les 300.000 visites a la fortalesa del Papa Luna amb 299.963 bitllets venuts enfront dels 253.302 de fa dos anys, enguany el Govern provincial ha emprés una important adequació en les instal·lacions “d'aquesta icona cultural a nivell nacional i internacional per a millorar l'experiència que viuen les persones que la visiten i que aquestes es convertesquen en els primers prescriptors d'un castell de pel·lícula i únic en el món”.

Per a això, dins del Pla director gestat per la Diputació per al Castell de Peníscola i per mitjà d'una inversió pròxima al mig milió d'euros, s'ha renovat l'espai expositiu en 12 sales de la planta baixa i les dependències pontifícies. Cal destacar que aquesta renovació ha permés instal·lar audiovisuals en què es narren els esdeveniments succeïts en la fortalesa peniscolana, en les sales dedicades als templers s'han arreplegat en taules explicatives les línies temporals del seu desenvolupament com a orde religiós.

De la mateixa manera, a mitjan maig estarà conclosa l'adequació del far com a centre d'oficines i recepció de visitants, per mitjà d'una important inversió xifrada en 267.000 euros “i que permetrà oferir una primera experiència a les visites a l'altura del castell”, ha assegurat Sales.

Calendari cultural

En aquesta línia de posada en valor de la fortalesa papal, la institució provincial ha confeccionat des d'aquesta Setmana Santa i fins al pròxim mes d'octubre un ambiciós programa cultural compost per un total de 65 propostes entre les que destaquen, entre altres, els festivals de teatre clàssic, música barroca o clàssica, les orquestres, la música de cambra o les visites teatralitzes.

Tot això perquè qui visite el Castell de Peníscola “visca una experiència irrepetible i s'amere de l'essència d'una fortalesa històrica que es fon amb la mar Mediterrània, convertint-se en la major icona cultural i turística de la nostra província”, ha destacat el vicepresident i portaveu del Govern provincial.