Aposta pel turisme intel·ligent

Aposta pel turisme intel·ligent
18 de Gener de 2017

El Patronat Provincial de Turisme crearà un nou portal per a fer més atractiva i accessible l'oferta en tots els dispositius

La Diputació de Castelló ha començat avui el seu treball en FITUR amb una desena de reunions programades amb l'objectiu de potenciar el turisme com la nova indústria emergent a la província a l'hora de generar recursos i crear ocupacions. En aquesta ronda de reunions i contactes d'aquest dimecres destaquen les que tenen lloc amb experts internacionals en ‘turisme intel·ligent’, ja que és fonamental adaptar constantment l'oferta turística provincial a les noves tecnologies.

En aquest sentit, les reunions són fonamentals si es té en compte que el Patronat Provincial de Turisme crearà un nou portal web enguany per a fer més atractiva i accessible l'oferta provincial en tots els dispositius tecnològics. Aquesta iniciativa és conseqüència de les inquietuds i necessitats mostrades en les prop de 20 reunions sectorials que s'ha celebrat per a elaborar el Pla estratègic de turisme 2017-2020 que el president Javier Moliner va presentar ahir mateix junt amb els sectors empresarials.

Per a ser ‘smart destination és fonamental treballar sobre quatre eixos, que apareixen arreplegats precisament en el Pla estratègic de turisme de la Diputació. Així, exigeix treballar sobre quatre eixos principals, que són: innovació, tecnologia, sostenibilitat i accessibilitat.

El vicepresident del Govern i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “dins del Pla estratègic, i segons les enquestes realitzades a 600 turistes en destinació, s'arreplega la necessitat d'adaptar la forma de presentar la nostra oferta turística per a convertir Castelló en una destinació ‘intel·ligent’. El ‘smart destination és un nou concepte internacional que exigeix estar preparat per a enganxar el turista a través dels dispositius tecnològics i d'aprofitar totes les possibilitats que obrin les xarxes socials”.

“En aquestos moments, el 60% de les persones usuàries que accedeixen a la web de Turisme de la província de Castelló ho fa via mòbil, no a través de l'ordinador, per la qual cosa és imprescindible adaptar-nos contínuament a aquesta nova realitat per a aprofitar-nos els primers d'aqueste recurs”, ha assegurat Martínez. Tant és així, que la Diputació de Castelló ha volgut aprofitar la primera jornada de treball en FITUR, la principal fira turística a nivell europeu, per a reunir-se amb empreses pioneres en turisme intel·ligent que garantesquen que el nou portal turístic provincial, que es començarà a desenrotllar este primer trimestre de 2017, siga útil.

Empresa puntera en ‘smart destination

Entre les reunions que s'han celebrat destaca la mantinguda per Andrés Martínez i Virginia Ochoa, gerent del Patronat Provincial de Turisme, amb inteligenciaturistica.com, una empresa tecnològica que està especialitzada en aquesta àrea. És un dels grans experts europeus en el sector, no en va ha participat en el comité redactor de les normes d'AENOR per a convertir-se en ‘smart destination.

A més de reunir-se per a impulsar el nou portal web del Patronat Provincial de Turisme, la Diputació de Castelló ha tancat un acord perquè turismointeligente.com organitze a Castelló una jornada de formació que obrirà a tot el sector públic i privat de la província –ajuntaments i empreses- per a obrir a tota la indústria turística provincial la possibilitat de transformar-se en una destinació turística intel·ligent.

Pla estratègic de turisme 2017-2020

Després de ser presentat ahir pel president Javier Moliner, el Pla estratègic de turisme 2017-2020 de la província de Castelló s'ha activat avui mateix en la primera jornada de FITUR. Així, totes les reunions de treball i accions programades en la fira internacional responen a aquest full de ruta, consensuada amb tots els agents públics i privats del sector turístic provincial, "que ambiciona convertir el sector en una indústria que siga font de riquesa per a tota la província", en paraules de Moliner.

Així, el pla traça una línia estratègica a fi d'augmentar un 30% els ingressos i l'ocupació en hostaleria i turisme en l'horitzó 2020, així com que el percentatge del PIB que representa el sector passe del 12,3% al 16% en quatre anys, amb la finalitat última que la "indústria" permeta a molts pobles de la província viure del turisme durant tot l'any.

Els quatre eixos estratègics a treballar que defineix aquest document són: marca diferencial, per a enfortir la singularitat de Castelló com a destinació turística; destinació multiexperiència, reforçant la promoció de l'oferta complementària i única que oferix el territori, sobretot les experiències que podem trobar a l'interior; turisme sostenible, per a posar en valor els recursos naturals i paisatgístics i generar riquesa des d'una òptica sostenible tant econòmicament com mediambiental i competitivitat en el mercat internacional, que comporta orientar la destinació a l'excel·lència, a la qualitat i a la innovació tecnològica per a respondre a les demandes del mercat.