A Fitur per a sumar turistes a la província

A Fitur per a sumar turistes a la província
19 de Gener de 2017

El president de la Diputació es reuneix avui amb touroperadors per a multiplicar l'arribada de turisme internacional a Castelló

19 de gener. El president de la Diputació, Javier Moliner, s'ha traslladat fins a la major fira de turisme internacional que se celebra a Espanya, FITUR, per a dur a terme una sèrie de reunions de treball “darrere d'aconseguir acords que es traduesquen en més turistes per a la província durant tot l'any”.

Així ho ha confirmat el propi president del Govern provincial a la seua arribada a l'ambiciós estand que el Patronat Provincial de Turisme de la Diputació ha instal·lat en la fira per a “donar a conéixer a tot el món l'excel·lent oferta turística d'aquesta terra única” banyada per més de 120 quilòmetres de costa i amb 5.000 quilòmetres de sendes.

L'objectiu prioritari de Moliner durant la jornada és el de “tancar noves bones notícies que reforcen la indústria turística com un pilar econòmic de Castelló que ens ajude a impulsar el territori. El camí és clar, mentres a la província treballem per a consolidar d'una forma estructural l'oferta que podem tindre, preparant la destinació i potenciant el que Castelló ofereix; ací busquem tancar acords amb qui avui maneja les grans masses de turistes a Europa”.

És el cas dels grans touroperadors i empresariat turístic amb què tant Moliner com els tècnics del Patronat es reuniran durant tota la jornada en FITUR, a fi d'aliar-nos amb qui que ens pot ajudar a donar a conéixer la nostra excel·lent proposta turística i, alhora, omplir els nostres municipis de turistes durant tot l'any”. No en va, i sabedors que les circumstàncies “internacionals estan afavorint que el turisme trie Espanya des de la Diputació s'ha consensuat amb tots els agents turístics i ajuntaments un full de ruta per a posicionar entre “el turisme internacional que tria el nostre país un producte com el que oferim amb un litoral potent, un sol i platja molt consolidat i una dualitat, que fa que l'interior siga un gran complement del Pla estratègic

per a desestacionalitzar el turisme.

En aquest sentit, Moliner ha insistit en un dels principals reptes del Pla estratègic de turisme 2017-2020 elaborat pel Govern i que no és un altre que el de “desestacionalitzar el turisme i que aquest sector es convertesca en una indústria que siga una font de riquesa per als 135 municipis d'aquesta província”.

Per a això, i junt amb eixa dualitat que converteix la província en una “destinació turística diferenciada, sostenible i que ofereix a qui la visita l'oportunitat d'anar més enllà i sentir la província”, dins del pla marcat a llarg termini la competitivitat en el mercat internacional és una de les grans claus turístiques que defineixen “el què volem ser turísticament”.

De fet, en aquesta clau turística s'enquadren les trobades de treball amb grans touroperadors europeus que mantindrà Moliner al llarg del dia d'avui a fi de tancar l'arribada de nombrosos turistes procedents de tota Europa a la província, amb especial atenció als països amb connexió aèria, i “posicionar Castelló com un referent turístic internacional”.