400.000 euros per a Castelló, Terra de Festivals

400.000 euros per a Castelló, Terra de Festivals
1 de Juliol de 2017

El Govern provincial els distribueix entre SanSan, FIB, Arenal i Rototom en funció del nombre d'assistents diaris registrats

1 de juliol. La Diputació ha aprovat la concessió de les ajudes econòmiques als quatre grans festivals de música que se celebren al llarg de l'any a la província. Per mitjà de quatre contractes de patrocini reglats i amb una inversió global de 400.000 euros, el Govern provincial “reafirma així el turisme de festivals com un dels grans eixos estratègics del desenrotllament turístic de la nostra província i demostra la nostra potent i decidida aposta per a reforçar Castelló com la millor terra de festivals d'Europa”.

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha donat a conéixer les quanties que la Diputació atorgarà en concepte de patrocini als macro esdeveniments musicals, SanSan Festival, FIB, Arenal Sound i Rototom Sunsplash, a l'hora de “consolidar Castelló en el calendari musical internacional i que aquestes cites continuen exercint d'immillorable pol d'atracció turística perquè la música atraga visitants que, gràcies a aquestes convocatòries, descobriran una província única”.

Cal destacar que aquesta línia d'ajudes impulsada pel Govern provincial “per a fer palpable i real el suport de la Diputació a aquest tipus de macro esdeveniments musicals' es realitza a través d'una sèrie de contractes de patrocini reglats en funció del nombre d'assistents diaris comptabilitzats en cada un dels esdeveniments musicals.

D'aquesta manera, el repartiment entre els quatre grans festivals adjudicataris dels contractes de patrocini són els següents: Arenal Sound (139.150 euros), FIB (121.000 euros), Rototom Sunsplash (90.750 euros) i SanSan Festival (47.795 euros).

Es tracta, tal com ha subratllat el vicepresident de Turisme, “de realitzar una inversió amb un retorn immillorable sobre la província i el nostre teixit turístic, econòmic i laboral. El turisme de festivals ens ha situat en el mapa a nivell internacional atraient cada estiu centenars de milers de turistes, una gran part d'ells procedents de països com ara el Regne Unit i Irlanda, que omplin hotels i restaurants generant innumerables oportunitats laborals”.

Més de 710.000 espectadors i 60 milions d'impacte econòmic

No en va, Martínez ha recordat que “liderar l'oferta de festivals a tota Europa suposa més de 60 milions d'euros d'impacte econòmic, més de 2.000 llocs de treball i tot això gràcies a les més de 710.000 persones assistents que arribaran a Castelló atretes per la música, però que descobriran una terra amb molt que oferir a qui la descobreix”.

Cal destacar que junt amb aquesta línia d'ajudes, el Govern provincial destinarà al llarg de l'any un total de 1.500.000 euros a la promoció internacional de la província, amb especial atenció en el turisme de festivals i en aquells països com ara el Regne Unit, amb connexió aèria directa amb Castelló.